تعیین مبلغ جریمه برای افرادی که ماسک نمی‌زنند
رییس جمهور گفت: هر فردی که ماسک نزند ۵۰ هزار تومان جریمه می شود و همچنین هر فردی که بیماری خود را اعلام نکند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شود.

 ۲۰۰ هزار تومان جریمه برای فردی که بیماری خود را اعلام نکند

رییس جمهور گفت: هر فردی که ماسک نزند ۵۰ هزار تومان جریمه می شود و همچنین هر فردی که بیماری خود را اعلام نکند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شود.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: همه باید توجه کنیم که عامل اصلی فاصله گرفتن از این بیماری و ابتلاء، فرهنگ عمومی مردم است یعنی فرهنگ عامه مردم می‌تواند ما را حراست کند و بهداشت تنها راه برای مقابله ما با کروناست. چون برای کرونا دارویی نداریم، تنها به امور بهداشتی منحصر است.

روحانی افزود: ما باید بیمار را سریع‌تر کشف کنیم و راهش این است که تست‌ها را گسترش دهیم. قرار است ۱۰ هزار تست به تست‌های روزانه اضافه شود و ما بودجه‌اش را تأمین می‌کنیم. دیروز برای خریداری تست‌هایی که در زمان کوتاهی به ما جواب می‌دهد با وزیر بهداشت صحبت کردم.

وی تاکید کرد: ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید کیت‌های تست کرونا از خارج درنظر گرفتیم. بنابراین تحول خوبی در تست‌های کرونا خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور با اشاره به جریمه تخلف از پروتکل‌های بهداشتی، گفت: اگر فرد مبتلا به کرونا تخلف کند و از قرنطینه خارج شود ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود

روحانی تصریح کرد: همه افراد جامعه وقتی از منزل خارج می‌شوند باید ماسک بزنند و اگر کسی از ماسک استفاده نکرد ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

رانندگان تاکسی اگر ماسک نزنند ۱۰۰هزار تومان جریمه می‌شوند. هر مسافر بدون ماسکی که سوار کنند ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com