بارش باران در روز‌های آینده در اکثر مناطق
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار یریع هواشناسی با اشاره به اینکه هفته پر بارشی را برای کشور پیش بینی می کند، به دلیل جو ناپایدار، از کاهش آلودگی هوا در تهران طی روزهای آینده خبر داد.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده



«صادق ضیائیان» با اشاره به سامانه‌ بارشی در کشور، بیان کرد: سامانه‌ بارشی که از چند روز قبل وارد کشور شده بود، دیروز در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان گیلان و اردبیل بارش‌هایی را به همراه داشت که انتظار داریم این سامانه فعالیت خودش را در کشور ادامه دهد.

وی ادامه داد: امروز (۱۵آبان) برای استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و بخش‌های شمالی و غربی کردستان انتظار بارش‌هایی را داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در مورد وضعیت فردا (۱۶ آبان) گفت: دامنه‌ی بارش‌ها برای فردا وسیع‌تر خواهد شد، به غیر از استان‌های آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی، در استان‌های اردبیل گیلان، زنجان، همدان، کرمانشاه، کردستان و حتی تا شمال استان خوزستان، ایلام، استان لرستان و همچنین بخش‌هایی از استان قزوین بارش‌هایی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در قسمت‌های شمالی استان تهران و البرز بارش باران را انتظار داریم که برای روز یکشنبه (۱۷ آبان) این سامانه ادامه خواهد داشت و در واقع هفته آینده هفته‌ای پر بارش برای استان‌های نیمه غرب و شمال غرب کشور خواهد بود.


انتظار آلودگی در شهر تهران را نداریم



ضیائیان در رابطه با شهر تهران، افزود: برای شهر تهران هم با توجه به شرایطی که ذکر کردم، انتظار آلودگی نمی‌رود، چون جو ناپایدار شده و از آن حالت سکون خارج شده است و بنابراین انتظار نداریم که انباشت آلاینده ها به وجود بیاید.

وی ادامه داد: احتمال بارش باران در تهران برای روزهای شنبه به ویژه بعد از ظهر به بعد، همچنین یکشنبه صبح وجود دارد، بعد از آن از روز سه شنبه و سه شنبه به بعد هم باید منتظر بارش باران در شهر تهران باشیم.

ضیائیان در پایان گفت: روند دما در این شهر هم که چند روزی روند ملایمی به خود گرفته بود و انتظار داریم که از روز شنبه تا اواسط هفته‌ بعد روند کاهشی داشته باشد.