بارش باران در ۱۹ استان و کاهش دما تا ۱۰ درجه‌
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در ۱۹ استان کشور طی امروز (۲۷ آبان) خبر داد و گفت: بارش‌ها کماکان در کشور تا روزهای ابتدایی هفته آینده ادامه دارد.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده


صادق ضیاییان گفت با اشاره به اینکه طی امروز (۲۷ آبان) در گیلان و مازندران بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: بارش پراکنده باران در استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، همدان، مرکزی، خراسان شمالی، لرستان، شمال و غرب اصفهان، بوشهر، قم و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طی فردا (۲۸ آبان) در گیلان و مازندران نیز رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید خواهیم داشت و در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، اصفهان، تنگه هرمز و شرق هرمزگان نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، طی روز پنجشنبه (۲۹ آبان) بارش در گیلان به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در غرب مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، تهران و البرز به‌صورت بارش پراکنده خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه طی روز جمعه (۳۰ آبان) در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و غرب گیلان بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی روز شنبه (۱ آذر) با تشدید ناپایداری‌های جوی در نیمه غربی کشور به ویژه غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی گفت: طی روز شنبه (۱ آذرماه) در بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز بارش دور از انتظار نیست همچنین ریزش تگرگ در دامنه‌های زاگرس مرکزی و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه دمای هوا از فردا (۲۸ آبان) تا پایان هفته در شمال‌شرق کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، گفت: از این‌رو دمای بیشینه در مناطق سردسیر شمال شرق به زیر صفر درجه خواهد رسید همچنین از امروز تا پنجشنبه (۲۷ تا ۲۹ آبان) دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ آبان) نیمه ابری به‌تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد و بارش خفیف باران با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۲۹ آبان) نیز ابری همراه با غبار صبحگاهی، به‌تدریج کاهش دما و در بعد ازظهر بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir