ادامه بارش باران و برف تا یک هفته آینده
سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در ۹ استان و ماندگاری هوای سرد در بیشتر مناطق کشور تا یک هفته آینده خبر داد

تداوم بارش برف و باران در ۹ استان

براساس نقشه های سازمان هواشناسی، از امروز تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق کشور ماندگاری هوای سرد وجود دارد که این مساله موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی به‌ویژه تهران، اراک و اصفهان در ساعات اولیه روز خواهد شد.

سازمان هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، شمال استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل، بارش برف و باران پیش‌بینی کرده است.

بر اساس این گزارش، روز پنجشنبه شاهد رگبار باران و در برخی ساعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی خواهیم بود و برای شمال آذربایجان‌شرقی، شمال خراسان‌رضوی و برخی مناطق کرمان، بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر نیز بارش برف پیش‌بینی شده است.

همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در برخی مناطق سواحل دریای خزر و شمال شرق، بارش پراکنده ادامه می‌یابد و روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده نیز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جوی آرام خواهد بود.

این سازمان درباره آخرین وضعیت جوی اعلام‌کرد: امروز در شمال‌غرب و بخش‌هایی از غرب کشور و غرب سواحل خزر بارندگی خواهیم داشت و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir