ورود سامانه بارشی جدید به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از پایداری، سکون جو و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی از امروز تا چهارشنبه (۳ دی ماه) خبر داد.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده


صادق ضیاییان گفت با اشاره به اینکه امروز (۳۰ آذر) در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، جنوب و شرق خراسان رضوی، گیلان و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از امروز تا چهارشنبه (۳۰ آذر تا ۳ دی) با پایداری و سکون جو بر غلظت آلاینده‌های جوی افزوده می‌شود که کاهش کیفیت هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی را به‌دنبال دارد.

وی ادامه داد: طی روز چهارشنبه (۳ دی) سامانه بارشی فعالی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و به‌تدریج تا اواخر وقت مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز و سواحل غربی دریای خزر را در بر می‌گیرد.

ضیاییان با بیان اینکه این سامانه بارشی طی روز پنجشنبه (۴ دی) بر کل نیمه غربی، بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور اثرگذار خواهد بود، اظهارکرد: طی روز جمعه (۵ دی) با شمالی شدن جریانات، بر شدت بارش در سواحل شمالی و شمال شرق کشور افزوده می‌شود همچنین طی این روز کل کشور به جز سیستان و بلوچستان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز شنبه (۶ دی) این سامانه بارشی در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق فعال خواهد بود و از اوایل روز یکشنبه (۷ دی) از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: پیامد ورود این سامانه، بارش باران و برف، مه آلودگی، کاهش دما و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر و در مناطق جنوبی کشور بارش باران، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد خواهد بود.

ضیاییان با اشاره به اینکه از امروز تا سه‌شنبه (۳۰ آذر تا ۲ دی) خلیج فارس به ویژه بخش‌های مرکزی و شرقی آن مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: از اواخر روز چهارشنبه (۳ دی) غرب دریای خزر و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۴ و ۵ دی) دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱ دی) قسمتی ابری، در بعضی ساعات غبارآلود با حداقل دمای صفر حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۲ دی) قسمتی ابری و غبار آلود، به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir