وزیر آموزش و پرورش: بودجه‌ای برای ۲۰۳۰ نداریم
وزیر آموزش و پرورش گفت: اصلا در لایحه بودجه و ردیف‌های بودجه چیزی برای سند ۲۰۳۰ پیش‌بینی نشده است.

 ترجیح می‌دهیم آزمون‌ها حضوری باشد


محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مساله سند ۲۰۳۰ و اختصاص ردیف بودجه‌ای برای اجرای این سند، اظهار کرد: اصلا در لایحه بودجه و ردیف‌های بودجه چیزی برای سند ۲۰۳۰ پیش‌بینی نشده است.

حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که آیا در انضمام‌ بودجه هم ردیفی برای ۲۰۳۰ تخصیص پیدا نکرده است؟، گفت: یک چیزی برای سال ۹۴ بوده است که سازمان برنامه و بودجه اشتباها در بودجه قرار داده بودن که در نهایت برداشتند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص برگزاری امتحانات حضوری و غیرحضوری مدارس، گفت: امتحانات را ابلاغ کردیم و اختیاراتی را به شورای مدارس دادیم. روش‌های آزمون غیرحضوری را هم معین کردیم و در اختیار مناطق و مدارس قرار دادیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما دو نوع آزمون داریم، یکی آزمون‌های تکوینی و یکی آزمون‌های پایانی نیست که سهم این‌ها در تعیین نمره دانش‌آموزان متفاوت است. آزمون تکوینی آزمونی است که براساس رازیابی یک معلم از میزان فراگیری دانش آموزان در طول سال تحصیلی صورت می‌گیرد و ارزیابی پایانی هم در پایان هر نوبت امتحانی انجام می‌شود که امسال در دی ماه به اشکال مختلف صورت می‌گیرد.

تا جایی که ستاد ملی کرونا اجازه بدهد و مقررات منعی نداشته باشد، ترجیح ما برقراری آزمون های حضوری است اما اگر ستاد مخالفت کند به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com