وزیر کشور: زمانبندی تهیه واکسن اعلام شده است
وزیر کشور و رییس ستاد مقابله با کرونا با تأکید بر تهیه واکسن ایرانی، گفت: تا تأمین واکسن ایرانی، اقدام به خرید واکسن خواهد شد و وزیر بهداشت، زمانبندی این مهم را تا پایان دی‌ماه اعلام کرده است

زمانبندی تهیه واکسن تا پایان دی‌ ماه اعلام شد

عبدالرضا رحمانی فضلی شنبه شب در برنامه نگاه یک سیما اظهار کرد: موضوع واکسن از ابتدا مورد توجه همه کشورها بود و همه به دنبال تولید واکسن بودند و ما نیز این کار را در داخل انجام دادیم و موسسات مختلفی این کار را شروع کردند. با توجه به تأیید وزارت بهداشت، دو سه مورد مراحل خوبی رسیده اند و با واکسن ایرانی امیدواریم پاسخگوی نیاز باشیم.

وی ادامه داد: همزمان در ستاد و جلسات با حضور رییس جمهوری، دکتر روحانی به تامین و تهیه واکسن تا زمان تولید واکسن ایرانی تاکید کردند و وزیر بهداشت نیز پیگیر این موضوع است.

وزیر کشور عنوان کرد: امروز نیز در ستاد، گزارشی ارائه شد که با زمانبندی انجام شده که از سوی وزیر بهداشت، این زمان دی ماه اعلام شده و تهیه واکسن در حال انجام است.

رحمانی فضلی توضیح داد: ما با تحریم و مشکل انتقال منابع مالی روبرو هستیم؛ نخست قرار شد از محل پولی که در کشورهای مختلف داریم هزینه های واکسن تامین شود و با قول و تاکید رییس جمهوری این موضوع انجام می شود. تاکید بر این بوده که درجه ریسک واکسن، پایین و درجه صحت آن بالا باشد.

وی یادآور شد: ما دنبال این بودیم که با درجه ریسک پایین، تهیه واکسن انجام شود. وزارت بهداشت که متولی تخصصی موضوع بهداشت است، موارد را در تهیه واکسن در نظر می گیرند.

رییس ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: سه چهارم فضای مجازی در جهت تحریک افکار عمومی برای تهیه واکسن است. وزارت بهداشت دقیقاً افراد را طبقه بندی کرده و نخستین گروه، افراد با سن بالا هستند و کسانی که بیماری‌های پیش زمینه ای دارند. تعداد این افراد حدود یک میلیون و 800 هزار نفر است و بیشتر فوتی های ما نیز مربوط به این گروه بوده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: گروه دوم، کادر درمانی و گروه هایی هستند که در بیشترین تماس با مراجعه کنندگان قرار دارند. ما در ابتدای بیماری کرونا کیت ها را نداشتیم اما این کیت را تولید کردیم.

وی با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز گفت: یاد و خاطر و تلاش های این عزیزان که بحق در جهت اعتلای انقلاب بود را گرامی می دارم. چهره سردار سلیمانی با توجه به رخداد بیرونی به عنوان چهره نظامی مطرح می شد اما ایشان در عین آنکه یک نظامی استراتژیک برجسته بودند، دیپلماتی برجسته نیز بود و گاه شورای عالی امنیت ملی از نگاه ایشان استفاده می کردند.

وزیر کشور عنوان کرد: ما یک عزیز گرانقدر را از دست دادیم و برای ایشان که همیشه آرزوی شهادت می کرد، این همان عاقبت بخیری است. نباید ایشان را فراموش کنیم و سردار سلیمانی باید الگو و سرمشق برای کسانی باشد که دل در آزادی و حریت دارند. رهبر معظم انقلاب می فرمایند که سردار سلیمانی به تنهایی یک مکتب بود و ایشان به این دلیل مکتب هستند که در همه ابعاد می توانند الگو باشند.

رحمانی ادامه داد: برای نخستین سالگرد، همه عاشقان شهدا منتظر هستند تا به دشمنان بفهمانند که همبستگی مردم با شهدا ناگسستنی است و می توانند تجلی سال گذشته را در تشییع جنازه پشت سر بگذارند؛ البته ما در شرایط کرونا هستیم اما ستاد، برنامه دارد در حداقل حضور و حداکثر استفاده از فضای مجازی برنامه را برگزار کند و رعایت این اصول و قوانین باید مورد ملاحظه قرار گیرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir