افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای پرجمعیت/خیزش گرد و خاک در سه استان جنوبی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت گفت: طی امروز (۷ دی) درسه استان جنوبی کشور خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده


صادق ضیاییان گفت با اشاره به اینکه از امروز (۷ دی) تا آخر هفته جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: از این رو طی این مدت افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از ظهر امروز با گذر امواج تراز میانی، در برخی نقاط خوزستان، چهارمحال و بختیاری و جنوب ایلام افزایش ابر، بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان فردا (۸ دی) بارش پراکنده در چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، غرب اصفهان، جنوب همدان، جنوب مرکزی و جنوب ایلام رخ می‌دهد همچنین بارش در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا فردا در بیشتر مناطق کشور افزایش تدریجی دما دور از انتظار نیست، اظهارکرد: افزایش دما در نیمه شرقی کشور تا روز سه‌شنبه (۹ دی) ادامه دارد همچنین امروز (۷ دی) وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و نیمه شرقی هرمزگان رخ می‌دهد. از این‌رو خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

وی در ادامه گفت: امروز (۷ دی) مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

 ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: استان تهران فردا (۸ دی) کمی ابری همراه با غبار محلی و اوایل شب افزایش ابر با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۹ دی) نیز نیمه ابری همراه با غبار محلی و در اواخر وقت کاهش ابر با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir