آغاز واکسیناسیون با اولویت کادر درمان و سالمندان
رئیس جمهور گفت: دولت امیدوار است با اقدامات انجام گرفته، در کنار پیگیری مجدانه برای تولید داخلی واکسن، در هفته‏‌های آینده با خرید واکسن از شرکت‏های مختلف و انتقال آن به داخل کشور، واکسیناسیون بر اساس اولویت‏ بندی و جدول آماده شده از جامعه هدف در کشور با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز شود.

واکسیناسیون بر اساس اولویت‏ بندی انجام میشود


 در جلسه روز یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی از فعالیت‏ها و اقدامات انجام گرفته در تامین منابع و خرید واکسن کرونا از تولیدکنندگان مختلف در خارج از کشور، گزارش ‏هایی ارائه کردند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تسریع در اقدامات و فعالیت‏های انجام گرفته در این زمینه تصریح کرد: بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه باید در کنار وزارت بهداشت که مسئول دقت‏های لازم کارشناسی است، به گونه ‏ای برنامه ریزی کنند که خرید و انتقال واکسن به کشور سریع ‏تر به سرانجام برسد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به تجارب به دست آمده از خلال سه سال مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی گفت: دولت با تکیه بر تجارب به دست آمده از ایستادگی در برابر این جنگ تمام عیار و خنثی‏سازی تحریم‏های غیرانسانی، بودجه سال آینده کشور را با هدف توسعه اقتصادی و نیز حمایت موثر معیشتی از مردم، تنظیم کرده است.

روحانی اضافه کرد: وضعیت و شرایط اقتصادی کشور اقتضا می‏کند که با لحاظ تمامی الزامات، نیازها و داشته های کشور، افقی امیدوارکننده و آرامش‏ زا در توسعه اقتصادی و معیشت و مردم باید اثرات مثبت آن را در زندگی خود احساس کنند. به همین دلیل باید از هر گونه تصمیمی که منجر به فشار مضاعف اقتصادی به معیشت مردم و اقتصاد کشور شود، پذیرفته نخواهد بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: میزان درآمدهای مالیاتی و یا درآمدهای حاصل از صدور نفت و فراوردها، در بودجه پیشنهادی بر مبنای پیش‏بینی روند اقتصادی کشور در سال آینده به صورت واقع‏بینانه و با تاکید بر توان اقتصادی و استیفای حقوق کشور تنظیم شده است.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir