وزش باد به‌نسبت شدید در برخی مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور خبر داد و گفت: طی امروز (۲۱ دی) وزش باد به‌نسبت شدید در برخی مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی


صادق ضیاییانگفت  با اشاره به اینکه تا روز چهارشنبه (۲۴ دی) جوی آرام در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت، اظهار کرد: از این‌ رو تداوم غلظت آلاینده‌ها در بعضی شهرهای صنعتی و پرجمعیت دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه طی روز سه‌شنبه (۲۳ دی) احتمال بارش پراکنده در استان گیلان وجود دارد، گفت: طی روزهای پایانی هفته جاری به‌ دلیل وزش باد گرم جنوبی دمای هوا در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان حدود ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد گرمتر خواهد شد.

به گفته ضیاییان طی این مدت بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تا صبح روز سه‌شنبه (۲۳ دی) در جنوب شرق کشور سرمای هوا ادامه دارد، اظهارکرد: امروز (۲۱ دی) وزش باد به‌نسبت شدید در شرق کرمان، شرق هرمزگان و برخی مناطق سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود که در پی آن تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج خواهد شد.

 وی ادامه داد: طی روز پنجشنبه (۲۵ دی) سامانه‌ای بارشی از سمت شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ دی) صاف در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۲۳ دی) صاف همراه با غبار محلی و با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir