کولاک و برف در راه تهران
مدیرکل هواشناسی استان تهران از ورود سامانه بارشی به تهران خبر داد و گفت: بارش برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف، مه، احتمال وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود

ورود سامانه بارشی به تهران

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران درباره وضعیت جوی ۴۸ ساعت آینده تهران، اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف، مه، احتمال وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: آسمان تهران امروز و فردا صاف تا کمی ابری و از چهارشنبه شب با نفوذ سامانه بارشی آسمان ابری همراه با بارش باران و برف و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف مه و گاهی کولاک برف و احتمال وقوع بهمن مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران روند فعالیت سامانه بارشی را تا پنج شنبه شب دانست و افزود: در نیمه جنوبی استان و بخش‌های مرکزی وزش باد شدید در بعضی ساعات بارش باران و برف و بخش‌های شمالی استان و ارتفاعات بارش برف و مه گاهی وزش باد شدید با کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

جلالی درباره مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی، عنوان کرد: کولاک برف، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات، تأخیر و احتمال لغو پروازها وجود داشته همچنین شهروندان از سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند و همراه داشتن تجهیزات زمستانی، آمادگی تجهیزات برف‌روبی و نمک‌پاشی و آمادگی ارگان‌های خدمات‌رسان توصیه می‌شود.

وی با اعلام کاهش محسوس دمای ۸ تا ۱۲ درجه‌ای در سطح استان، ابراز کرد: ماندگاری هوای سرد تا روز شنبه ادامه داشته و افزایش مصرف سوخت و حامل‌های انرژی، خسارت به محصولات و تأسیسات کشاورزی، یخ‌بندان شبانه، یخ‌زدگی و لغزندگی جاده‌ها را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در همین رابطه تصریح کرد: مدیریت در توزیع و مصرف بهینه انرژی، محافظت از تأسیسات کشاورزی، تأمین سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی نظیر قارچ، دامداری و مرغداری احتیاط در تردد جاده‌ای و آمادگی ارگان‌های خدمات‌رسان نیز توصیه می‌شود.

جلالی درباره میزان دما در استان، خاطرنشان کرد: بیشینه و کمینه تهران برای امروز به (۱۳، ۴) آبعلی(۳ ، ۷-)، دماوند(۷، ۵-)، شمیرانات(۱۲، ۲)، شهریار(۱۳، ۴)، فرودگاه امام(۱۴، ۰)، فیروز کوه(۷، ۷-)، لواسان(۹، ۱-)، ورامین(۱۵، ۱-) خواهد رسید.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com