زلزله غرب کرمانشاه خساراتی نداشته است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: براساس گزارش‌های دریافتی از فرمانداران غرب استان و جمعیت هلال احمر خوشبختانه زلزله بامداد امروز (جمعه) قصرشیرین هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

زلزله قصرشیرین هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشته


جلیل بالایی افزود: از آنجا که واحد‌های مسکونی شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه بعد از زلزله مهیب ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ بخوبی بازسازی شده است خوشبختانه زلزله بامداد امروز خساراتی به واحد‌های مسکونی مردم وارد نکرده است.

وی اظهار داشت: زلزله بامداد امروز به حدی شدید بود که مردم اکثر شهر‌های غرب استان کرمانشاه بخصوص قصرشیرین و سرپل ذهاب آن را حس کردند.

زلزله ۴.۹ ریشتری بامداد جمعه که حوالی شهرستان قصرشیرین را لرزاند موجب خروج شمار زیادی از مردم از خانه‌های خود و حضور آن‌ها در خیابان‌ها شد.

پس از وقوع این زلزله که مرکز آن «کفری» واقع در خاک عراق و حوالی شهرستان قصرشیرین بود، مردم از ترس و وحشت زلزله به خیابان‌ها و داخل ماشین‌ها پناه بردند.

مردم قصرشیرین و دیگر شهرستان‌های همجوار مانند سرپل ذهاب و گیلانغرب که تجربه تلخ زمین لرزه ۷.۳ ریشتری سال ۹۶ و زلزله‌های ۶.۴ و ۵.۹ ریشتری سال۹۷ را دارند و پس از آن نیز با تداوم پس لرزه‌ها هر روز اضطراب و نگرانی را از تکرار آن حادثه‌های تلخ دارند، بامداد جمعه بار دیگر با وقوع زمین لرزه ۴.۹ ریشتری از شدت ترس به خیابان‌ها آمدند.




گردآوری: گروه خبرسیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir