کاهش ۱۸ درجه‎‌ای دمای هوا در برخی نقاط کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دمای هوا بین ۸ تا ۱۸ درجه سانتیگراد در بیشتر نقاط کشور خبر داد و گفت: طی پنجشنبه (۷ اسفندماه) در تهران بارش برف و باران خواهیم داشت.


صادق ضیاییان با اشاره به اینکه از بعد ازظهر امروز (۵ اسفند) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر همراه با ریزش هوای سرد بارش پراکنده برف و باران در گیلان و مازندران آغاز می‌شود، اظهار کرد: فردا (۶ اسفند) بر شدت بارش‌ در این استان‌ها افزوده می‌شود و گستره آن مناطقی از جمله اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در سمنان و شرق تهران را فرا می‌گیرد.


آخر هفته تهران برفی است


وی ادامه داد: به‌تدریج از بعد ازظهر روز چهارشنبه (۶ اسفند) در خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، لرستان، ایلام و جنوب و نوار غربی اصفهان نیز بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف رخ می‌دهد.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز پنجشنبه (۷ اسفند) با گسترش فعالیت هر دو سامانه شمالی و جنوبی در بیشتر مناطق کشور به‌جز مناطق جنوبی، جنوب شرقی و شرق هرمزگان شاهد بارش خواهیم بود، اظهارکرد: طی روز جمعه (۸ اسفند) در سواحل غربی دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق و طی روز شنبه (۹ اسفند) در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب ‌شرق بارش باران و برف دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه با رعد و برق است همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۶ و ۷ اسفند) دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

احتمال وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های شمالی البرز

ضیاییان با اشاره به اینکه باتوجه به کاهش قابل ملاحظه دما انتظار می‌رود بارش طی روز چهارشنبه (۶ اسفند) در مناطق جلگه‌ای دریای خزر به شکل باران و برف باشد، گفت: طی این روز به‌دلیل وزش باد به‌نسبت شدید احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های شمالی البرز نیز وجود دارد.

وی افزود: دمای هوا طی روزهای چهارشنبه و به‌ویژه پنجشنبه (۶ و ۷ اسفند) در شمال شرق بین ۱۲ تا ۱۸ درجه از روز پنجشنبه تا جمعه (۷ و ۸ اسفند) در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و جنوب شرق کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

ضیاییان با اشاره به اینکه دریای خزر طی روز چهارشنبه متلاطم و طوفانی همراه با وزش باد شدید و طی روز پنجشنبه (۷ اسفند) نیز مواج خواهد بود، اظهارکرد: از بعد ازظهر امروز (۵ اسفند) تا روز جمعه (۸ اسفند) خلیج فارس و طی امروز و فردا شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: از بعد ازظهر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه (۶ و ۷ اسفند) به‌تدریج در جنوب شرق، شرق، بخش‌هایی از شمال شرق و مرکز کشور و طی روز جمعه (۸ اسفند) در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود همچنین از اواخر وقت روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه باتوجه به افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و خاک در جنوب خوزستان دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ اسفند) قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید، در بعد ازظهر افزایش ابر و با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۷ اسفند) نیز ابری، گاهی همراه با افزایش باد، به‌تدریج کاهش دما و مه رقیق همراه با بارش باران و برف و با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir