وزش باد شدید در برخی مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه (۲۱ اسفند) گفت: فردا (۱۹ اسفند) در نوار شرقی کشور و در بخش‌هایی از استان‌های کرمان، یزد، سمنان، قم و جنوب تهران وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده


صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز (۱۸ اسفند) در برخی مناطق سواحل دریای خزر، شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس جنوبی بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز سه‌شنبه (۱۹ اسفند) این شرایط در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز چهارشنبه (۲۰ اسفند) در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: از اوایل وقت روز پنجشنبه (۲۱ اسفند) سامانه بارشی فعالی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی را در برخواهد گرفت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز جمعه (۲۲ اسفند) با گسترش سامانه بارشی، فعالیت آن در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز، شرق، شمال شرق، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از ارتفاعات جنوب غرب خواهد بود.

ضیاییان در ادامه با بیان اینکه طی روز شنبه (۲۳ اسفند) فعالیت این سامانه بارشی محدود به سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی در اواخر وقت این روز از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود. پیامد فعالیت آن در کشور نیز بارش باران، وزش باد شدید، کاهش دما، در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق است.

وی با اشاره به اینکه فردا (۱۹ اسفند) در نوار شرقی کشور و در بخش‌هایی از کرمان، یزد، سمنان، قم و جنوب تهران وزش باد شدید موقت خواهیم داشت، اظهار کرد: طی روزهای جمعه و شنبه (۲۲ و ۲۳ اسفند) در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۹ اسفند) کمی ابری همراه با وزش باد، در بعد ازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۰ اسفند) نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید و با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir