رگبار باران و باد شدید در ۲۲ استان کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در ۲۲ استان کشور خبر داد.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده


صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ فروردین) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان، قم، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، نیمه غربی اصفهان، شمال بوشهر و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، سمنان و کرمان وقوع رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا (۲۲ فروردین) بارش در مناطق ذکر شده تشدید می‌شود و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت، تصریح کرد: طی این روز در استان‌های تهران، البرز و غرب سمنان نیز بارش باران دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی روز دوشنبه (۲۳ فروردین) در برخی نقاط استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان و طی روز سه‌شنبه (۲۴ فروردین) در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی به‌ویژه فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های واقع در شمال شرق، شرق و مرکز کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز چهارشنبه (۲۵ فروردین) بارش در بخش‌هایی از یزد، کرمان، فارس، اصفهان، برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور، ارتفاعات البرز، مازندران، گلستان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طی دو روز آینده وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور به‌ویژه در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود، گفت: امروز (۲۱ فروردین) با توجه به شمالی شدن جریان هوا، دمای هوا در سواحل دریای خزر بین 6 تا  ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت و دریای خزر و نیمه غربی خلیج فارس طی دو روز آینده مواج است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۲ فروردین) نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری همراه با وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد، گاهی وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۲۳ فروردین) نیز نیمه ابری، گاهی وزش باد و بارش پراکنده و با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir