در حال حاضر اقدامات مربوط به این امر منظم تر از گذشته پیش می‌رود و اداره مبارزه با آنفلوانزای وزارت بهداشت از روند کنونی ستاد وزارت آموزش و پرورش راضی است.
 
وزیر بهداشت با اشاره به اختلاف نظر‌های موجود در زمینه تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفلوانزا گفت: براساس دستورالعمل ابلاغ شده اگر تعداد مبتلایان به این بیماری در مدرسه ای از حد تعیین شده بیشتر شود آموزش و پرورش باید آن مدرسه را تعطیل کند.

به گزارش مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی روز سه شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از دستگاه خشک کن با انرژی سرد در کارخانه داروسازی سها افزود: تقریبا در طول هفته حدود سه تا چهار هزار نفر در سراسر کشور به آنفلوانزای A مبتلا می‌شوند که از این میان حدود 55 درصد مبتلایان زیر سن 24 سال هستند. به این ترتیب آنفلوآنزای A اغلب نسل جوان و کودکان را گرفتار می‌کند.

وی با اشاره به دستورالعمل مقابله با آنفلوانزای A که به مدارس ابلاغ شده ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل اگر تعداد مبتلایان در کلاس و مدرسه زیاد باشد باید آن مدرسه تعطیل شود. قرار است آموزش و پرورش بر اساس این دستورالعمل اقدام کند. این در حالی است که برخی از گزارشها حاکی از آن است که ممکن است این اقدامات انجام نشود.

دستجردی افزود: بر این اساس اداره مبارزه با آنفلوانزای وزارت بهداشت با سرپرست وزارت آموزش و پرورش جلسات متعددی را برگزار کرده و دستورالعملها مجددا مورد بررسی قرار گرفته و دوباره دستورات لازم به آموزش و پرورش مناطق داده شد. در حال حاضر اقدامات مربوط به این امر منظم تر از گذشته پیش می‌رود و اداره مبارزه با آنفلوانزای وزارت بهداشت از روند کنونی ستاد وزارت آموزش و پرورش راضی است.

وزیر بهداشت با تاکید بر آن که اگر تعداد مبتلایان به آنفلوانزای A در مدارس و کلاسهای درس زیاد نباشد نباید مدارس و کلاسها تعطیل شوند، ادامه داد: در صورت تعطیلی مدارس دانش آموزان به جاهای پرجمعیت از جمله مراکز بازی و پارک رفته به این ترتیب تماس با دیگر افراد زیاد می‌شود و این تماس‌ها انتقال بیشتر آنفلوانزا را به دنبال دارد. بنابراین اگر تعداد مبتلایان در سطح کلاسها و مدارس انگشت شمار باشد بهتر است مدارس تعطیل نشوند.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com