زالی : تهران نیازمند واردات سریع واکسن کرونا است
فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران گفت: واردات مستمر و سریع واکسن کرونا برای کشور مخصوصاً استان تهران با توجه به شرایط پایتخت با بالاترین آمار افراد مسن، بیماری‌های خاص، جانبازان و جمعیت و گروه‌های پرخطر ضروری است.

واردات مستمر و سریع واکسن کرونا برای کشور ضروری است


 دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان تهران در مورد مصوبات جلسه اظهار کرد: بر اساس آمار به دست آمده در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۸ هزار و ۳۲۴ بیمار بستری که از این تعداد ۲هزار و ۹۵ بیمار در بخش ویژه بستری هستند.

وی گفت: موارد جدید بستری شده در ۲۴ ساعت گذشته یک‌هزارو ۴۶۰ بیمار است که از این تعداد ۲۰۵ نفردر بخش مراقبت ویژه بستری هستند و با تلاش ستودنی کادر درمان توانستیم یک‌هزار و ۳۴۰ بیمار را از مجموعه مراکز درمانی ترخیص کنیم.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران ادامه داد: تعداد مراجعان سرپایی ما به عدد ۱۴هزار و ۶۰۰ نزدیک شده است و ما تا پایان هفته با یک فراز و فرودهایی در آمار روبه‌رو خواهیم بود و این به معنای کاهش و نه افزایش بیماری نخواهد بود.

زالی عنوان کرد: در وزارت بهداشت فرآیند واکسیناسیون در گروه‌های سنی پرخطر شروع شده اما ممکن است خیز ویروس‌های جدید دیگر در حال بروز باشد.

وی یادآور شد: نکته مهم در ویروس‌هایی که با آن‌ها مواجه هستیم سرایت پذیری بسیار بالای آن‌ها است و طبیعتاً هم این سرایت پذیری بالا تعداد مرگ و میر و تعداد مراجعات بالا را افزایش می‌دهد که استفاده بهینه از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت پروتکل‌ها قطعاً بهترین و ارزان‌ترین روش برای جلوگیری از سرایت ویروس است.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران بیان کرد: درخواست ما وارد کردن مستمر و سریع واکسن برای کشور مخصوصاً استان تهران با توجه به شرایط پایتخت با بالاترین آمار افراد مسن، بیماری‌های خاص، جانبازان و جمعیت و گروه‌های پرخطر است.

زالی با بیان اینکه آنچه تا حالا با تلاش وزارت بهداشت به دست آمده کفایت نمی‌کند، اضافه کرد: افراد پرخطری با سن‌های بالا و افراد با بیماری زمینه‌ای هنوز نتوانستند واکسن را دریافت کنند و برای جلوگیری از مرگ و میر تا بروز خیزهای ویروس‌های جدید باید سریع واکسیناسیون انجام شود.

وی در پایان گفت: با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون و واردات آن نسبت به گذشته می‌توانیم یک حفاظت نسبی نسبت به سایر ویروس‌ها ایجاد کنیم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.ir