واردات ۱۰ میلیون واکسن به کشور تا نیمه خرداد
رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: محموله جدید واکسن خارجی پنجشنبه این هفته یا حداکثر اوایل هفته آینده به میزان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز وارد ایران می‌شود.

محموله جدید واکسن خارجی به میزان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز


صادق تبریزی افزود: اگر تامین واکسن کرونا طبق برنامه به خوبی پیش برود، پیش بینی این است که تا نیمه خرداد حدود ۱۰ میلیون واکسن کرونا به دست ما برسد.

وی ادامه داد: تا آخر خرداد واکسن کرونای تولید داخل نیز در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد و واکسن پاستور که با مشارکت کوبا تولید می شود و واکسن کوایران برکت تا پایان خرداد تایید و تولید می شود و به دست وزارت بهداشت می رسد.

رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت گفت: پیش بینی این است که تا پایان خرداد حداقل دو واکسن ایرانی تولید داخل را در اختیار داشته باشیم، شاید هم زودتر به دست ما برسد و بعد از آن علاوه بر واکسن خارجی که تعداد آن زیاد نخواهد بود، با واکسن داخلی کار را جلو می بریم و به این ترتیب سرعت واکسیناسیون بیشتر می شود.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، تاکنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن خارجی از چهار نوع واکسن اسپوتنیک روسیه، واکسن چینی، کوواکسین هند و آسترازنکا کره جنوبی وارد شده است.

وزارت بهداشت اعلام کرده، تاکنون یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۷۴۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۷۶ هزار و ۶۶۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۱۱ دوز رسید.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: irna.ir