علت آتش سوزی های پی در پی پایتخت مشخص شد
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: شایعات مطرح‌شده درباره آتش سوزی‌های اخیر در تهران صحت ندارند و تمهیدات لازم را برای مقابله با حریق‌های احتمالی در فصل گرما در نظر گرفته‌ایم.

شایعات خرابکاری عمدی در بازار انتخاباتی!


منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: هر سال در اسفندماه برای مقابله با حریق‌های احتمالی در ماه‌های آغازین سال بعد به نهادهایی مثل منابع طبیعی، آتش‌نشانی، ارتش و محیط زیست آماده‌باش می‌دهیم که تمهیدات لازم را بیندیشند.

وی ادامه داد: سال ۹۸ بارندگی زیادی داشتیم که نسبت به سال‌های قبل و بعد از آن استثنا بود و پوشش گیاهی متراکمی ایجاد شد. به همین دلیل آتش‌سوزی‌های سال ۹۸ با سال‌های دیگر متفاوت بود، اما میزان این آتش‌سوزی‌ها در سال ۹۹ کمتر شد و شایعاتی مبنی بر دست داشتن دشمن، منافقین، عوامل خارجی و ... زیاد مطرح شدند که چنین چیزی نبود و فقط شایعه بودند.

درجاتی گفت: امسال هم جلسات و تمهیداتی را برای آتش‌سوزی‌ها اندیشیده‌ایم و شایعاتی که مبنی بر خرابکاری و انفجار در پالایشگاه تهران مطرح شدند، واقعیت ندارند و دلیل آن فقط فرسایش مخازن فراورده‌های نفتی، نشت و ترکیدن بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بیان کرد: آتش‌سوزی در شرکت بهنوش هم به دلیل قرار دادن ضایعات در محوطه انبارهای روباز بود و هیچ‌گونه عوامل خارجی متصور نیست.

درجاتی تصریح کرد: در حال حاضر هم تمام شهرهای استان تهران آماده‌باش هستند که آتش‌سوزی‌های فصلی را شاهد نباشیم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir