زالی : عملا وارد پیک جدید ویروس کرونا شده ایم
رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۳۴۰ بیمار جدید در استان تهران بستری شدند و عملاً می‌توان گفت، وارد پیک جدید ویروس کرونا شده‌ایم.

بستری 5 هزار و 600 بیمار کرونایی در استان تهران


علیرضا زالی بعد از ظهر پنجشنبه ۱۷ تیر ماه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان تهران، گفت: استان تهران مانند بسیاری از استان‌های کشور وضعیت قرمز کرونایی دارد و اکثر شهرستان‌های این استان قرمز هستند، در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند، که از این تعداد قریب به دو هزار بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

وی ادامه داد: تعداد مراجعات سرپایی بیماران کرونایی طی هفته جاری رشد چشمگیری داشت، به طوری که روز گذشته ۱۴ هزار مراجعه سرپایی به بخش بهداشت و درمان استان تهران را شاهد بودیم، در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۳۴۰ بیمار جدید در استان تهران بستری شدند و عملاً می‌توان گفت، وارد پیک جدید ویروس کرونا شده‌ایم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران افزود: روز گذشته با رؤسای بیمارستان‌های استان تهران جلسه داشتیم و همه به حالت آماده باش در آمدند.

وی تعداد ترخیص‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران را ۸۹۰ بیمار کرونایی اعلام کرد و افزود: این تعداد ترخیص نسبت به ورودی بستری‌ها یک تراز منفی را نشان می‌دهد.

زالی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان تهران نیز گفت: آمار واکسیناسیون در تهران نیز مانند سایر نقاط کشور وضعیت مطلوبی ندارد و هنوز علی رغم تلاش‌های صورت گرفته عده‌ای از گروه‌های پر خطر را واکسینه نکردیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: تا کنون در تهران یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واکسن کرونا در مجموع دز اول و دوم تزریق کرده ایم، که بالغ بر ۴۸۰ هزار نفر دزهای اول و دوم را دریافت کرده اند وی طبق آمار ۸۱ درصد از گروه سنی بالای ۷۰ سال در استان تهران واکسن کرونا را دریافت کرده اند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir