عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: مردم فکر می‌کنند هر کسی به ویروس دلتا مبتلا شود می‌میرد در صورتی که اینطور نیست.
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: مردم فکر می‌کنند هر کسی به ویروس دلتا مبتلا شود می‌میرد در صورتی که اینطور نیست

۱۴ کودک مبتلا به ویروس دلتا، نتیجه حضور در یک جشن تولد

«مسعود مردانی» عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به ویروس دلتا، بیان کرد:چند ثانیه تماس با فرد مبتلا به ویروس دلتا احتمال انتقال بالاتری نسبت به ویروس‌های دیگر دارد و شما را آلوده می‌کند، قبلاً در رابطه با ویروس ووهان می گفتند اگر من و شما ماسک نداشته باشیم در مسافت کمتر از یک متر به مدت ۱۵ دقیقه با یکدیگر ارتباط داشته باشیم بیماری را از یکدیگر می‌گیریم اما الان می‌گویند این رقم ها به ثانیه و دقیقه رسیده است.

وی ادامه داد: مراجعه کننده‌ای داشتم که می‌گفت کودکمان را به یک جشن تولد دعوت کردند و با وجودی که کودک ماسک به صورت داشت و بلافاصله از مراسم بیرون آمده اما تعریف می‌کرد که یک لحظه که ماسک را برداشته به ویروس مبتلا شده است.

مردانی افزود: در کل از آن جشن تولد ۱۳ الی ۱۴ کودک به ما جهت درمان کرونا مراجعه کردند، تنها با یک ماسکی که در تولد برداشتند.
وی ادامه داد: این ویروس دلتا تفاوت‌هایی با ویروس قبلی دارد که مردم می‌توانند تشخیص دهند، یک موضوع این است که مردم فکر می‌کنند هر کسی به ویروس دلتا مبتلا شود می‌میرد در صورتی که اینطور نیست.

وی افزود: اما این ویروس مشخصه‌هایی دارد، مثلا سریع‌ترین گونه‌ی جهش یافته است، به سرعت یک نفر همه‌ی اعضای خانه را مبتلا می‌کند، شدتش بالا است و طی دو روز در ریه پیش روی می‌کند، جوان و کودک را هم بیشتر از قبل درگیر می‌کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemrgh.com/news
منبع: ilna.ir