پیش بینی هواشناسی، 1 مرداد 1400
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز(اول مرداد) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، فارس، شمال بوشهر، جنوب کرمان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان غربی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

رگبار پراکنده در شمال و جنوب کشور


صادق ضیاییان اظهار کرد: روزهای شنبه (۲ مرداد) و یکشنبه (۳ مرداد) نیز در استان‌های هرمزگان، فارس، شمال بوشهر، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده در روز دوشنبه (۴ مرداد) در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، هرمزگان، شرق و جنوب فارس و بوشهر خبر داد و گفت: سه شنبه (۵ مرداد) این شرایط برای اردبیل، ارتفاعات گیلان و مازندران برقرار خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (اول مردادماه) در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و از شنبه تا اواسط هفته آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود علاوه بر این از امروز تا یکشنبه (۳ مرداد) دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد در استان اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش می‌یابد و طی پنج روز آینده نیز مناطق شرقی دریای عمان و از اواخر وقت جمعه تا یکشنبه (اول تا ۳ مرداد)  دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوایی پایتخت را طی سه روز آتی پیش بینی کرد و گفت: فردا (۲ مرداد) دمای هوای تهران بین ۴۰ تا ۲۹ درجه سانتیگراد و پس فردا(۳ مرداد)بین ۳۹ تا ۲۸ درجه سانتیگراد متغیر اسن و همانند دو روز گذشته صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می شود.

ضیائیان در پایان درباره گرمترین و خنک ترین مراکز استان‌های کشور طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ تیرماه) اظهارکرد: اهواز با بیشینه دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد و یاسوج با بیشینه دمای ۲۹ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین و خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهند بود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir