مدير روابط عمومی سازمان حج و زيارت اعلام كرد: نخستين گروه زائران ايرانی امشب پس از برگزاری مراسمی ويژه در ترمينال 5 فرودگاه مهرآباد، رهسپار سرزمين وحی می شوند.
 
عبدالله نصیری در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: این مراسم ساعت 18:30 دقیقه با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، مدیر سازمان حج و زیارت، مدیران کاروان ها و زائران بیت الله الحرام برگزار می شود.
 
عبدالله نصیری تصریح کرد: در پایان این مراسم نخستین گروه زائران ایرانی با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی، ایران را به مقصد مدینه منوره ترک می کنند.

وی گفت: امسال در مجموع 65 هزار ایرانی در قالب زائران، مدیران و عوامل کاروان ها به عربستان اعزام می شوند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج وزیارت افزود: این افراد در قالب 494 کاروان، تا 28 آبان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: از 15 ذی الحجه و در پایان مناسک حج ابراهیمی نیز عملیات بازگشت حجاج ایرانی به کشورمان آغاز خواهد شد.

نصیری درباره آمادگی هیئت پزشکی ایران برای خدمت رسانی به زائران کشورمان در مکه و مدینه گفت: با توجه به مسایل ناشی از شیوع آنفلوآنزای نوع A در عربستان، داروهای مورد نیاز برای استفاده به آن کشور ارسال شده است و پزشکان متخصص ایرانی نیز آماده خدمت به هموطنان عزیز و زائران ایرانی بیت الله الحرام هستند.

همچنین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد عملیات انتقال زائران حج تمتع از فردا یکشنبه با پرواز شماره 1017 هواپیمای بوئینگ 747 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود.

به گزارش مهر، رضا نخجوانی امروز در نشستی با خبرنگاران گفت: پروازهای امسال حج تمتع را شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و هواپیمایی عربستان سعودی انجام می دهند.

وی افزود: عملیات رفت پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از دهم تا بیست و نهم آبان ماه جاری و پروازهای شرکت هواپیمایی عربستان سعودی از یازدهم تا سی ام آبان ماه جاری انجام می شود.

معاون وزیر راه وترابری اظهارداشت: پروازهای هما از فرودگاههای تهران، اصفهان، تبریز، اردبیل ، بندرعباس، کرمان ، کرمانشاه ، اهواز و شرکت هواپیمایی سعودی از فرودگاههای تهران، زاهدان ، رشت ، بوشهر ، یزد و ساری انجام خواهد بود.

نخجوانی تعداد کل پروازهای امسال حج تمتع را در مجموع 408 پرواز اعلام کرد که از این تعداد، 193 پرواز به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اختصاص خواهد داشت.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:iribnews.ir