واکنش جهانپور به اظهارات زالی : کم لطفی است
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ساعاتی پس از اظهارات بی‌سابقه علیرضا زالی - فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در تهران - درباره کمبود موجودی و عدم واردات مناسب واکسن کرونا، گفت که برخی کم‌لطفی‌هایی به دستگاه دیپلماسی و واکسن داخلی می‌کنند. او گفت: به اندازه حدود ۱۵ روز ذخیره واکسن کرونا داریم.

اندازه حدود ۱۵ روز ذخیره واکسن کرونا داریم



کیانوش جهانپور اظهار کرد: برخی کم‌لطفی‌ها و بی‌مهری‌ها به دستگاه دیپلماسی و تولید داخل واکسن انجام می‌شود. روند واکسیناسیون علاوه بر تلاش همکاران ما در نظام سلامت، قطعا مدیون تلاش بسیاری از عزیزان است.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی پیشانی روند تامین واکسن بوده است. نمایندگان جمهوری اسلامی و سفرای ایران در کشورهایی مانند ژاپن و روسیه و چین و کوبا تلاش کردند و امروز نتیجه آن منجر به روند مستمر تامین واکسن کرونا شده است.

جهانپور همچنین اظهار کرد: بیش از ۲۰ درصد جمعیت هدف ما حداقل دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: بر خلاف برخی صحبت‌ها، ذخیره مناسبی از واکسن داریم و همین حالا حدود ۱۵ روز ذخیره واکسن کرونا داریم. روند تامین واکسن از منابع خارجی و داخلی مستمر است. پیش‌بینی می‌شود تمهیداتی که برای بیش از ۱۲۰ میلیون دوز واکسن وارداتی انجام شده است، محقق شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: ظرفیت تولید داخلی نیز هفته به هفته افزایش پیدا می‌کند و بخشی از نیاز ما از محل واکسن‌های داخلی تامین می‌شود.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir