شرط تائید حکم زاکانی باری تصدی شهرداری تهران
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: تحصیلات و سوابق آقای زاکانی مغایر با مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل وزارت کشور است و ملاک ما نیز در حال حاضر مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل وزارت کشور است.

آقای زاکانی با توجه به نوع تحصیلات‌شان امکان پذیرش این تصدی را ندارند


"عبدالرضا چراغعلی" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران درباره انتخاب شهرداران در استان تهران گفت: ۱۵ شهردار استان تهران توسط شوراها در سطح استان انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه ما مطابق قانون مسئولیت رصد و نظارت مصوبات شوراها را برعهده داریم، ادامه داد: انطباق مصوبات شوراها در فرمانداری‌ها مطابق قانون انجام می‌شود. آقای زاکانی به عنوان شهردار منتخب شورای شهر تهران انتخاب شده‌اند، اما با توجه به مصوبه هیات وزیران درباره شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت و دستورالعمل وزارت کشور در این خصوص، تا این لحظه مطابق با این مستندات قانونی، آقای زاکانی با توجه به نوع تحصیلات‌شان امکان پذیرش این تصدی را ندارند، مگر اینکه قانون اصلاح شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به قوانینی که وجود دارد علیرغم همه شایستگی‌های فردی اما تحصیلات و سوابق آقای زاکانی مغایر با مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل وزارت کشور است و ملاک ما نیز در حال حاضر مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل وزارت کشور است.

چراغعلی با اشاره به انتخاب ۱۵ شهردار در استان تهران گفت: مطابق پیش‌بینی ما حداکثر تا دو هفته دیگر بخش عمده‌ای از شهرداران استان انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: به غیر از ۶ شهرستان ری، قرچک، کهریزک، بومهن، رودهن که انحلال انتخابات را در آنها داشتیم براساس قانون قائم‌مقامی شورا با آقای استاندار است و با هماهنگی با وزارت کشور در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.news