آب آلوده ، ۳۵ نفر را در پاوه راهی بیمارستان کرد
گروه استان‌ها-چند نفر به دلیل آلودگی آب شرب و ورود فاضلاب به شبکه توزیع آب در شهرستان پاوه راهی بیمارستان شدند.

هشدار امام جمعه پاوه کارساز نبود


براساس تماس مکرر شهروندان بخش مرکزی پاوه در پی شکستگی لوله فاضلاب و جاری شدن آن به مدار آبرسانی روستا، آب شرب دشه دچار آلودگی شده است و تعدادی از اهالی این روستا به دلیل مسمومیت به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

جلیل بالایی، سرپرست فرمانداری پاوه:

* 35 نفر از اهالی روستای دشه با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند که بلافاصله علت مسمومیت افراد در دست بررسی قرار گرفت.

* در بررسی‌های انجام شده علت مسمومیت مراجعه کنندگان آلودگی آب شرب روستا به دلیل برگشت فاضلاب به داخل خط انتقال آب تشخیص داده شد.

* (با بیان اینکه هم اکنون خروجی آب به سمت روستا بسته شده است): به اهالی روستا اطلاع رسانی شده تا اصلاح خط انتقال آب از آب جوشانده مصرف کنند و اکنون نیز تیم پزشکی برای خدمات رسانی به اهالی در روستای دشه مستقر شده‌اند.

* طغیان ناشی از نشت فاضلاب به شبکه توزیع آب آشامیدنی روستای دشه شهرستان پاوه موجب بروز علائم گاسترو آنتریت در 128 نفر از اهالی این روستا شد که عمدتا به طور سرپایی درمان شدند.

* در نمونه برداری انجام شده توسط همکاران بهداشتی در یک روز قبل از بروز طغیان، کلر باقیمانده آب روستا صفر بوده که به دلیل نقص و از مدار خارج شدن کلریناتور بوده است.

* پس از اقدام ‌مشترک کارکنان بهداشت محیط و آب و فاضلاب، مشکل نشت فاضلاب به داخل شبکه کنترل شده است و کار سالم سازی آب روستا توسط آبدار به صورت دستی در حال انجام است و بررسی همکاران بهداشتی بیانگر وجود کلر باقی مانده آب در رنج مطلوب است.

سلیمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه:

* پس از بروز مشکل آلودگی آب روستای دشه تا ساعت 20 جمعه، پزشک مستقر در خانه بهداشت روستا 75 مراجعه کننده را معاینه کرد.

* اکنون نیز در اورژانس بیمارستان یک متخصص اطفال و دو پزشک عمومی مشغول خدمت رسانی به این عزیزان هستند.

* تعدادی از کودکان نیز در بیمارستان قدس بستری شده و تحت مراقبت قرار دارند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com