فوت دو بیمار کووید ۱۹ با قارچ سیاه در لرستان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان از فوت دو بیمار مبتلا به کووید ۱۹ براثر قارچ سیاه خبر داد

فوت دو بیمار کرونایی با قارچ سیاه در لرستان

دکتر صالح آزادبخت اظهار کرد: قارچ کاندیدا بطور طبیعی در محیط وجود دارد و افرادی که دفاع بدنی آنها ضعیف است به این قارچ مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه در بین بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان شهدای عشایر و شهید رحیمی دو نفر از افراد دیابتی مبتلا به کووید ۱۹ که شدت بیماری آنها بالا بوده و بدن آنها ایمنی کمتری داشته به قارچ سیاه مبتلا و فوت کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۳۰۰ نفر براثر کرونا ویروس در لرستان جان باختند که این دو مورد به قارچ سیاه نیز مبتلا بودند.

آزادبخت بیان کرد: این ویروس به طبیعی در همه جا وجود دارد و هنگامی که دفاع و ایمنی بدن کم باشد شروع به رشد می‌کنند.

وی افزود: وقتی افراد دچار کووید شدید می‌شوند مجبوریم کورتون با دز بالا به آنها تزریق کنیم که این سبب افزایش قند بیماران می‌شود و در نتیجه دفاع بدن پایین می‌آید و در این زمان قارچ شروع به رشد می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: افراد عادی نگران نباشد چراکه قارچ سیاه فقط در افرادی که ایمنی بدن آنها پایین بوده و شدت کووید ۱۹ در آن زیاد است رشد می‌کند.

آزادبخت خاطرنشان کرد: افرادی که اسپری مصرف می‌کنند حتما باید این مصرف براساس تجویز پزشک باشد و خودسرانه اقدام به استفاده نکنند که دچار عفونت و سپس قارچ سیاه نشوند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir