شرط وزیر بهداشت برای بازگشایی مدارس
وزیر بهداشت گفت: بازگشایی مدارس مستلزم واکسینه شدن تمامی دانش آموزان است

بازگشایی مدارس مستلزم واکسینه شدن تمامی دانش آموزان است

دکتر «بهرام عین‌اللهی» پنجشنبه شب در بازدید از مرکز واکسیناسیون تالار قرآن همدان با بیان اینکه رکود جهانی تزریق واکسیناسیون در ایران شکسته شد افزود: هفت میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن از ابتدای هفته جاری تاکنون تزریق شده است که آمار واکسیناسیون در کشور به ۴۰ میلیون دُز رسید.

وی اضافه کرد: میزان تزریق واکسن تا تیرماه به پنج میلیون دُز رسیده بود اما از تیرماه تاکنون در مدت یک و نیم ماه ۳۵ میلیون دُز تزریق شده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره بازگشایی دانشگاه ها نیز گفت: همه اساتید دانشگاهها واکسینه شدند و تزریق واکسن به دانشجویان هم از هفته گذشته آغاز شده است.

عین‌اللهی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی از ۱۵ مهر بازگشایی می شود ، اما درباره وزارت علوم باید مسوولان وزارتخانه متبوع تصمیم گیری کنند با این وجود تلاش برای بازگشایی تمامی دانشگاه ها تا دو سه هفته آینده است.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس مستلزم واکسینه شدن تمامی دانش آموزان است که مقدمات واکسینه شدن این گروه سنی نیز در حال فراهم شدن است.

عین‌اللهی گفت: داشتن کارت واکسن برای دریافت برخی خدمات یا ورود به مکان های پر تجمع از جمله فرودگاه الزامی است چرا که احتمال سرایت بیماری در این مکان ها زیاد است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir