آخرین وضعیت پرونده آرمان عبدالعالی
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: به لحاظ قضائی کار دستگاه قضائی در پرونده آرمان عبدالعالی تمام شده است و باید از لحاظ اجرای حکم، بر اساس نظر خانواده مقتول یا قصاص انجام شود یا رضایت دهند.

آخرین وضعیت پرونده قتل غزاله


 حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا شورای حل اختلاف در خصوص پرونده آرمان عبدالعالی ورودی داشته است یا خیر، گفت: بله؛ تلاش‌ها در این راستا ادامه دارد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور خاطرنشان کرد: اولاً ما در مورد اینکه این فرد جرمی مرتکب شده یا خیر، نباید قضاوت کنیم؛ چرا که این پرونده جزئیات و مسائل مختلفی دارد که قضاوت را سخت می‌کند.

وی اظهار کرد: خواهش من این است که مردم در خصوص این پرونده از اظهار نظر اجتناب کنند و این کار، کار قضات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی تصریح کرد: ده‌ها قاضی در این پرونده ورود کردند و چند نوبت بررسی شده است. این پرونده دو نوبت به دیوان عالی کشور رفته و قضات دیوان عالی کشور پرونده را مجدداً بررسی کردند و قضات بدوی هم در دادسرا و هم در دادگاه کیفری موضوع را بررسی کردند و حکم دادند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور اظهار کرد: ماده ۴۷۷ در خصوص این پرونده اعمال شده و مجدداً بررسی شده است. از لحاظ اتقان حکم تردیدی وجود ندارد و بر اساس شواهد موجود حکم قتل ظاهراً درست است.

وی گفت: طبیعتاً این قتل ناخواسته بوده و معلوم نیست که هدف قبلی داشته یا خیر؛ اما پیش آمده است و این جوان مرتکب این کار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی بت بیان اینکه این جوان سابقه جنایی نداشته است، گفت: این جوان جز جنایتکاران نیست و این اتفاق پیش آمده و با قصد قبلی نبوده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور اذعان کرد: خانواده‌های قاتل و مقتوله بسیار محترم هستند و ما هر دو خانواده را دیدیم و با آن‌ها صحبت کردیم.

وی در ادامه گفت: آرمان عبدالعالی زمانی که به زندان می‌رود، در حال اخذ دیپلم بوده اما در زندان تا فوق لیسانس خود را نیز اخذ کرده است.

حجت‌الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: به لحاظ قضائی کار دستگاه قضائی تمام شده است و باید از لحاظ اجرای حکم بر اساس نظر خانواده مقتول یا قصاص کنند و یا رضایت دهند. در حال حاضر همه چیز دایر مدار خانواده مقتوله است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: باید به خانواده مقتوله حق داد که داغ بزرگی دیده‌اند و از طرف دیگر جنازه‌ای نیز در کار نیست و از این خاطر نیز خانواده مقتوله آزرده خاطر هستند.

وی گفت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای نیست که به جسد دسترسی باشد و اتفاقی افتاده که قابل دسترسی نیست و هر چه اینها اصرار کنند که آرمان جای جنازه را بگوید، او نمی‌تواند بگوید چرا که خودش نیز نمی‌داند و اگر می‌دانست ده‌ها بار گفته بود.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: امیدواریم این خانواده رضایت دهند و خانواده آرمان بتوانند فرزند خود را به دامان خود بازگردانند. باید توجه داشت که این داغ با قصاص نیز تسکین پیدا نخواهد کرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور بیان کرد: این دو خانواده با هم آشنا هستند و این دو قصد ازدواج داشتند. می‌دانیم در این گونه موارد خانواده مقتول پس از قصاص، بعداً ناراحت خواهد شد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir