شرط مجلس برای رای به وزیر آموزش و پرورش
سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش عائله‌مندترین وزارتخانه کشور است، گفت: تعداد زیادی معلم، دانش‌آموز و خانواده‌های آنها با آموزش و پرورش ارتباط دارند و همین موضوع به شکل کلی اهمیت و حساسیت خاصی برای نمایندگان در قبال این وزارتخانه ایجاد کرده است.

باید صلاحیت و سوابط وزیر پیشنهادی یک هفته بررسی شود


«سید نظام الدین موسوی» با اشاره به معرفی «یوسف نوری» برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از وصول نامه معرفی، طبق آیین نامه داخلی مجلس صلاحیت، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مدت یک هفته در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شود و بعد از پایان این مهلت در جلسه علنی مجلس، جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی برگزار می‌شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حساسیت مجلس به حوزه آموزش و پرورش گفت: فارغ از جایگاه و شخصیت حقیقی دو وزیر پیشنهادی قبلی که به مجلس معرفی شدند و انسان‌های فرهیخته، باسابقه، عالم و اندیشمند بودند، مجلس به شکل عمومی به موضوع آموزش و پرورش حساس است.

موسوی عائله‌مندترین وزارتخانه کشور را وزارت آموزش و پرورش ارزیابی کرد و گفت: تعداد زیادی معلم، دانش آموز و خانواده‌های آنها درگیر موضوع آموزش و پرورش هستند و همین موضوع به شکل کلی اهمیت و حساسیت خاصی برای این وزارتخانه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به موارد اجرایی در وزارت آموزش و پرورش، گفت: نمایندگان به شکل روزانه با مطالبات معیشتی، استخدامی و مدیریتی مردم مواجه هستند و این مسائل جزو اولویت‌های این حوزه است و همین موضوع این وزارتخانه را برای نمایندگان مهم کرده است و به وزیر پیشنهادی براساس این شاخص‌ها رای می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر وزیر پیشنهادی از بدنه آموزش و پرورش بوده شناخت دقیقی و اشراف کاملی بر مسائل و مشکلات این حوزه داشته باشد، برنامه‌های اساسی برای رفع مشکلات فوری و اولویت‌دار ارائه کند و به نوعی در گذشته کارنامه قابل قبولی در سطح کلان داشته باشد این موارد در میزان رای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بسیار اثرگذار است.

موسوی خاطرنشان کرد: ملاک‌های گفته شده معیارهای اساسی است که نمایندگان در بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حتما لحاظ می‌کنند.

رییس جمهوری روز چهارشنبه -۲۶ آبان- «یوسف نوری» را برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

به گفته علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی قرار است هفتم آذر جلسه رای اعتماد به نوری برگزار شود.

یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ ایلام، مؤلف چند جلد کتاب تخصصی و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است.

مدیرکل برنامه و بودجه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش وپرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بوده است.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir