پیش بینی هواشناسی، 29 آبان 1400
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ازانباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا از اوایل وقت امروز(۲۹ آبان ماه) در مناطق صنعتی و پرجمعیت و ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور از بعدازظهر خبرداد.

آلودگی هوای کلانشهرها/ ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر



صادق ضیاییان افزود: از بعدازظهر امروز (۲۹ آبان ماه) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در بخش‌هایی از خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام و لرستان بارش باران همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: یکشنبه (۳۰ آبان ماه) بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، غرب فارس و بوشهر ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دوشنبه ( اول آذرماه) گستره سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از زنجان، جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز فعالیت خواهد داشت و در سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان سه شنبه (۲ آذرماه) در بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود. اوایل وقت چهارشنبه (۳ آذرماه) سامانه بارشی از شرق کشور خارج خواهد شد. در این روز، برای سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود و در سایر نقاط کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شنبه تا دوشنبه (۲۹ آبان‌ماه تا اول آذرماه) غرب خلیج فارس و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲ و ۳ آذرماه) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۰ آبان ماه) قسمتی ابری و غبار صبحگاهی و در بعداز ظهر نیمه‌ابری با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه ( اول  آذرماه) نیمه‌ابری تا ابری و غبار صبحگاهی و در بعداز ظهر بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ آبان ماه) بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۹  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با  دمای ۸  و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir