پذیرش مسافر از 8 کشور ممنوع شد
یک مقام مسئول گفت: پذیرش مسافر هوایی از ۸ کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

اعمال محدودیت‌های سختگیرانه برای مسافران خارجی


جواد صالحی گفت: روز گذشته دستور العمل و بخش نامه جدیدی توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به فرودگاه‌های کشور‌ها از نظر سویه‌های جهش یافته در گردش کووید-۱۹ با سه دسته ارسال شد.

او ادامه داد: بر این اساس پذیرش مسافر هوایی از کشور‌های بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه به طور مستقیم و غیرمستقیم تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

سخنگوی فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: تا اطلاع ثانوی تمامی مسافران ایرانی وارده از این کشور‌ها لازم است تا از بدو ورود دست کم به مدت ۱۴ روز در شرایط قرنطینه اقامت داشته باشند و حق خروج ندارند. در این مدت نیز ۳ نوبت آزمایش پی. سی. آر از این مسافران به عمل خواهد آمد.

صالحی ادامه داد: همچنین با وجودی که سفر‌های مستقیم و غیرمستقیم از ۵۹ کشور عضو کشور‌های پرخطر، برقرار است، اما مسافران ورودی از این کشور‌ها علاوه بر ارائه تست منفی پی. سی. آر کرونا با مهلت مقرر (کمتر از ۷۲ ساعت از صدور نتیجه) و گواهی انجام دو نوبت واکسیناسیون کرونا (که دست کم دو هفته از تاریخ انجام آن سپری شده باشد) را باید داشته باشند.

او گفت: برای اتباع ایرانی که واکسن دریافت نکرده‌اند یا واکسیناسیون ناقص دارند در بدو ورود آزمایش پی. سی. آر مجدد انجام خواهد شد (با دریافت هزینه تست) و تا اخذ جواب آزمایش در قرنطینه اعلام شده خواهند بود.

صالحی گفت: همچنین مسافران ورودی از سایر کشور‌ها نیز منع تردد سفر ندارند و با ارائه تست پی. سی. آر منفی با مهلت مقرر یا گواهی واکسیناسیون می‌توانند وارد کشور شوند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.news