مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اعلام شد
دهمین جلسه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران برگزار شد

مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران

دهمین جلسه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست عابدملکی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران برگزار شد.

عابد ملکی در تشریح مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا گفت: ممنوعیت تردد خودروهای گازوئیلی اجرایی می‌شود؛ ضمن اینکه پلیس راهور باید نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی اقدام کند.

وی ادامه داد: جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی که سبب تشدید آلودگی هوا می‌شود و جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری از دیگر مصوبات این جلسه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: نظارت ویژه بر سوزاندن شاخه و برگ‌ها و پسماندسوزی انجام می‌شود ضمن اینکه پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر و مناطق آلوده‌تر نیز جانمایی شود.

ملکی سپس گفت: ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در صنایع مجاور تهران و تامین گاز مورد نیاز نیرو گاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز نیز اعمال می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی جهت خوددداری از فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز خاطرنشان کرد: مصوبات جلسه برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه است و در صورت افزایش شاخص آلودگی مجددا جلسه برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ کیفیت هوای پایتخت، دیروز (چهارشنبه) از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۱۳۳ برای سومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir