اعلام جزئیات احتمالی طرح ترافیک در سال آینده
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: ظرفیت زیست محیطی هسته مرکزی شهر و تعداد خودروهایی که می‌تواند پذیرا باشد باید تعیین شود، اگر این ظرفیت مشخص شود بیشتر از آن تعداد مجوز داده نخواهد شد.

پولی که بابت طرح ترافیک دریافت می شود باید صرف توسعه حمل و نقل شود


سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران، درباره فروش مازاد طرح ترافیک به صورت روزانه، اظهار کرد: باید برای تعیین ظرفیت محدود طرح ترافیک ارزشیابی دقیقی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت زیست محیطی هسته مرکزی شهر و تعداد خودروهایی که می‌تواند پذیرا باشد باید تعیین شود، ادامه داد: اگر این ظرفیت مشخص شود بیشتر از آن تعداد مجوز داده نخواهد شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ساز و کارهای صدور مجوز روزانه طرح ترافیک باید تغییر کند، تصریح کرد: طبقات خاصی که نیازمند مجوز هستند مانند بیماران خاص، معلولان و جانبازان، افرادی که شغل‌شان درون محدوده است باید مدنظر قرار دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران افزود: مبلغی برای ورود به محدوده طرح ترافیک از مردم طی ۴۰ سال گذشته دریافت می‌شد که این مبالغ باید صرف بهبود کیفیت آمد و شد در شهر تهران شود؛ به عنوان مثال صرف توسعه حمل و نقل و ترافیک و ... شود.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند پولی که بابت طرح ترافیک پرداخت می‌کنند مستقیما صرف بهبود ترافیک شهری خواهد شد، ادامه داد: در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تمام تلاش خود را می‌کنیم که طرح برای سال ۱۴۰۱ اصلاح شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir