بزرگراه یادگار امام از بن‌ بست خارج می‌ شود
شهردار پایتخت در هشتمین برنامه از سلسله بازدید‌های هفتگی خود از مناطق شهر برای بررسی مشکلات، چالش‌ها و فرصت‌ها، به منطقه ۱۰ تهران رفت. در این بازدید، یکی از موضوعات اصلی این منطقه و منطقه همجوارش (منطقه ۹) یعنی خروج بزرگراه یادگار امام (ره) مطرح و این نتیجه حاصل شد که هرچه سریع‌تر املاک پیرامونی برای اتصال به بزرگراه شهید نواب صفوی، تملک شود

درنظر گرفتن پروژه‌های ترافیکی- عمرانی در بودجه‌۱۴۰۱

شهردار تهران گفت: مثلا اتوبان یادگار امام(ره) که مسدود می‌شود، ادامه ضلع غربی آن تا جاده ساوه باید برود و برای این کار چند تملک می‌خواهد و این جزو تعهدات ما در بودجه است. ضلع شرقی نیز با حداقل تملک از این انسداد خارج می‌شود. اینها جزو تعهدات ماست. یا اینکه ادامه بزرگراه شهید صیادشیرازی به میدان سپاه می‌رسد و انسداد پیدا می‌کند در حالی که این پروژه در این قسمت باید به زیر‌زمین برود و از محدوده آزادگان به سمت بالا بیاید و خارج شود. پرداخت هزینه این قسمت از عهده ما خارج است چرا‌که حدود ۳۰‌هزار میلیارد نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. اما همین الان 3 سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کردند و طرح‌ها را ارائه دادند تا ما مناقصه بگذاریم که کار انجام شود.

زاکانی با بیان اینکه پروژه شهید شوشتری باید تا ۹‌کیلومتر ادامه یابد، گفت: این در بودجه مدنظر قرار گرفته است، اما ادامه‌ای دارد که از زیر سرخه‌حصار باید با تونل رد شود که می‌تواند ۱.۵‌درصد   ترافیک کل تهران و ۵.۵‌درصد ترافیک شرق تهران را کم کند. این نیاز به مشارکت دارد و عده‌ای برای مشارکت اعلام آمادگی کردند. چرا آنها باید در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کنند در حالی که می‌توانند در داخل کشور این سرمایه‌گذاری را انجام دهند.

زاکانی در ادامه به جلسه شورای معاونان رفت تا موضوعات و مشکلات احصا‌شده در حوزه‌های مختلف درباره منطقه‌۱۰ بررسی و مصوبات آن استخراج شود. حضور در منزل خانواده شهید عبدالله باقری، از شهدای مدافع حرم، بخش دیگری از سلسله برنامه‌های قرار خدمت در ایستگاه هشتم بود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: همشهری