اطلاعیه مهم پلیس درباره تردد در جاده های شمالی
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور گفت: جاده چالوس به علت ظرفیت پایین تردد در این ایام معمولا ترافیک سنگین‌تری نسبت به سایر جاده‌ها دارد و به هموطنان جهت زودتر رسیدن به مقصد توصیه می‌گردد از جاده‌های هراز و فیروزکوه استفاده نمایند.

پلیس: ترافیک جاده چالوس سنگین است؛ مردم از هراز و فیروزکوه تردد کنند


سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور درباره آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور گفت: ترافیک در جاده چالوس مسیر جنوب به شمال از دوراهی شهرستانک تا سیاه بیشه و در آزادراه تهران - شمال از تونل ۱۸ تا شهرستانک سنگین است.

وی ادامه داد: ترافیک در جاده هراز مسیر جنوب به شمال از پلور تا آب اسک و در آزادراه تهران - قم از عوارضی تا پل واوان نیمه سنگین است. سایر جاده‌های اصلی و مواصلاتی کشور ترافیک روانی وجود دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور اضافه کرد: تردد در جاده چالوس مسیر شمال به جنوب ممنوع و جهت حرکت در جاده بصورت کامل به سمت شمال یک طرفه اعمال شد.

سرهنگ شیرانی درباره علت تصادفات جاده‌ای گفت: ۷۰٪ تصادفات در شهرها و ۳۰٪ در جاده‌ها حادث می‌شود ولی ۷۰٪تلفات و کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به جاده‌ها است. علت اصلی آن مربوط به بالا بودن شدت برخورد و سرعت‌های بالاتر در مسیرهای بین شهرهاست. به همین لحاظ رعایت کامل مقررات رانندگی و احتیاط بیشتر در سفرهای جاده‌ای از الزامات سفر است.

سرهنگ شیرانی تاکید کرد: در برخی مسیرهای پر تردد در این ایام ترافیک پرحجمی در جاده‌ها وجود دارد. رانندگی در این شرایط با توجه به افزایش تردد و ترافیک، نیازمند صبر و حوصله و احترام به حقوق سایر رانندگان است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور ابراز امیدواری کرد: امیدواریم رانندگان با رعایت احتیاط و عمل به مقررات رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب سفر بی‌حادثه‌ای را داشته باشند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir