دولت هواپیمای جدید وارد می کند ؟
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش ۴۰ درصدی تعداد صندلی هواپیماها خبر داد و گفت: برنامه خرید هواپیمای و بازگرداندن ۱۰۰ فروند هواپیمای زمین‌گیر شده به چرخه پرواز در دستور کار است.

افزایش ۴۰ درصدی تعداد صندلی هواپیماها



«محمد محمدی بخش» درباره مشکل کمبود صندلی پرواز، اظهار کرد: در مدت اخیر چند فروند هواپیمای خرید شده است و در حال افزایش ناوگان نیز هستیم. در برنامه فعلی نیز تصمیم داریم هواپیماهای زمین‌گیر را سرخط بیاوریم.

وی با بیان اینکه درخواست پرواز نسبت به سال‌های گذشته به‌شدت افزایش یافته است، افزود: در مدت اخیر تعداد صندلی هواپیماها نیز ۴۰ درصد افزایش یافته است، اما همچنان این میزان افزایش پاسخگوی تقاضای فعلی نیست.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین امسال دو و نیم‌ میلیون نفر توسط حمل‌ونقل هوایی جابه‌جا شدند.

محمدی بخش درباره میزان هواپیماهای سرپا نیز گفت: اکنون ۱۵۸ فروند هواپیمای عملیاتی داریم و تعداد صندلی ناوگان هوایی نیز ۴۰ درصد افزایش یافته، اما درخواست نسبت به مشابه سال قبل ۲.۵ برابر شده است و شاهد استقبال مردم از  این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه برای خرید هواپیما نیز منتظر مذاکره رفع تحریم‌ها نیستیم و امکان خرید هواپیما وجود دارد، گفت: افزایش ناوگان درخواست به حق مردم است و تقریباً ۱۰۰ فروند هواپیمای زمین‌گیر داریم که باید به چرخه پرواز برگردانیم، البته خرید هواپیما نیز در دستور کار است که می‌تواند به پوشش تقاضا کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال برنامه‌ریزی برای نوسازی و بازسازی ناوگان هوایی کشور هستیم و به‌زودی تعداد صندلی‌ها در این بخش افزایش می‌یابد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir