توضیح سازمان سنجش درباره تغییرات اساسی کنکور
عبدالرسول پورعباس: برای دروس تخصصی دو نوبت در سال آزمون برگزار می‌شود که احتمالا تا هفته آینده جزییات آن را اعلام می‌کنیم. بر این اساس یک نوبت آزمون قبل از عید خواهد بود و یک آزمون بعد از عید در تیرماه خواهد بود. در این دو آزمون هم‌ترازی صورت می‌گیرد.

کنکور از سال ۱۴۰۲ دچار تحولات اساسی خواهد شد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: کنکور از سال ۱۴۰۲ دچار تحولات اساسی خواهد شد و این مدل برای کاهش اضطراب و حفظ آرامش داوطلبان طراحی شده است.

به گزارش ایرنا؛ عبدالرسول پورعباس افزود: در این مسیر جدید سنجش بر مبنای سوابق تحصیلی و آزمون خواهد بود و کنکور بر محتوای کتب درسی متکی است.

پورعباس تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ هیچ گونه تغییری نداریم و گزینش نهایی براساس ۴۰ درصد سابقه تحصیلی مثبت و ۶۰ درصد نمره کنکور خواهد بود.

وی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۲ به بعد بر مبنای مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گزینش صورت می‌گیرد. از سال ۱۴۰۲ فقط از دروس تخصصی سوال طرح می‌شود و چهار درس عمومی از کنکور حذف می‌شوند و نمره آنها به عنوان سوابق تحصیلی از آموزش و پرورش دریافت می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: برای دروس تخصصی دو نوبت در سال آزمون برگزار می‌شود که احتمالا تا هفته آینده جزییات آن را اعلام می‌کنیم. بر این اساس یک نوبت آزمون قبل از عید خواهد بود و یک آزمون بعد از عید در تیرماه خواهد بود. در این دو آزمون هم‌ترازی صورت می‌گیرد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir