پیش بینی هواشناسی، 28 تیر 1401
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در جنوب کشورو کاهش دما در استان‌های شمالی خبرداد.


رگبار باران در جنوب کشور/ کاهش دما در استان‌های شمالی


صادق ضیاییان ، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه (۲۸ تیرماه) در جنوب سیستان وبلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار استقرار دارد.

وی افزود: چهارشنبه (۲۹ تیرماه) علاوه بر جنوب سیستان وبلوچستان، شرق هرمزگان و در ارتفاعات کرمان در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در اواخر وقت در گیلان و مازندران ابرناکی و بارش خفیف و پراکنده و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه (۳۰ تیرماه) در اردبیل و سواحل شمالی ابرناکی، بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما و وزش باد رخ می‌دهد. در ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان نیز در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست. طی سه روز آینده در شهرهای مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور نیز آسمانی غبار آلود همراه با کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جمعه(۳۱ تیرماه) در شرق مازندران و گلستان همچنین در ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار حاکم است.

ضیاییان افزود: شنبه ( اول مردادماه) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و در سواحل شمالی کشور ابرناکی و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و ساعات بعدازظهر در برخی نقاط واقع در ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و در جنوب سیستان وبلوچستان رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: طی این پنج روز در شهرهای مرزی واقع در شمال شرق و شرق کشور وزش باد و خیزش گردوخاک پدیده حاکم است. دریای عمان نیز در این مدت مواج است، از بعداز ظهر چهارشنبه تا یکشنبه(۲۹ تیرماه تا ۲ مردادماه) با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر روند کاهش نسبی دما در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی حاکم می شود و دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ تیرماه) صاف و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۲۹ تیرماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ تیرماه) اهواز با دمای ۵۱ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir