حکم عامل جنایت خیابان ولیعصر صادر شد
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: مالک مکلف شده است ۱۳ اصله درخت را در همان موقعیت و با همان محیط بن بالا بکارد

کاشت 13 اصله درخت در خیابان ولیعصر

علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در حاشیه برگزاری هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به خشک شدن ۱۳ اصله درخت در خیابان ولیعصر گفت: این موضوع حساسیت زیادی را ایجاد کرده و شهرداری هم پیگیر این موضوع است.

وی ادامه داد: نامه‌ای به شهرداری منطقه یک ارسال کرده‌ایم تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای جلوگیری از ساخت و ساز در این محل توسط مالک گرفته و هرگونه فعالیت ساختمانی در این محدوده ممنوع شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه این پرونده به کمیسیون ماده ۷ ارسال شده است، گفت: روز گذشته جلسه‌ای در باب این مساله برگزار شد. بر اساس تصمیم اخذشده قرار شده اعمال ماده ۴ صورت بگیرد.

مختاری تصریح کرد: مالک عمداً درختان خیابان ولیعصر را در مقابل ساختمان خود خشکانده است و این مساله جرم به شمار می‌رود. البته دادستانی نیز به این موضوع ورود پیدا کرده و حکم توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این محدوده صادر و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه درختان این خیابان سرمایه ملی هستند، گفت: سازمان بازرسی کشور نیز به این موضوع واردشده خواستار برخورد با این موضوع شده است البته پرونده این اتفاق در دادستانی شعبه ۳۷ همچنان مفتوح است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره تکلیف مالک بیان کرد: مالک مکلف شده است ۱۳ اصله درخت را در همان موقعیت و با همان محیط بن بالا بکارد و شهرداری و سازمان بوستان‌ها بر انجام این کار نظارت می‌کند.

مختاری با بیان اینکه این درختان دارای محیط بن بالا بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ بوده‌اند، گفت: شهرداری تهران به هیچ عنوان در موضوع قطع درختان و خشکاندن آنها کوتاه نخواهد آمد و با عوامل چنین اقداماتی برخورد خواهد کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.ir