ابهام در آمار مفقودی‌ های سیل اخیر در تهران
استاندار تهران با اشاره به تعداد مفقودی‌های سیل امام‌زاده داوود تا این لحظه گفت: ۹ تن مفقود شده‌اند و احتمال افزایش تعداد آن‌ها وجود دارد

احتمال افزایش تعداد مفقودی‌ های سیل امامزاده داوود

محسن منصوری با اشاره به وضعیت امدادرسانی در سیل امامزاده داوود گفت: در روزهای گذشته هشدار سیل به همه شهرستان‌ها اعلام شد. علی رغم تاکیدات در این منطقه کمتر مراعات شد و با کمال تاسف تا این لحظه ۵ فوتی و ۹ مصدوم در این سیل داشتیم. حال مصدومان خوب است و به داغداران تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: عملیات امداد و نجات ادامه دارد و مسئولین و متولیان این حوزه نیز در محل حادثه حضور دارند. تا کنون ۹ مفقودی گزارش شده و ممکن است تعداد مفقودی‌ها افزایش یابد. از بالادست تا پایین دست منطقه سیل، هلال احمر و بسیج در حال جست‌وجوی پیکرها هستند. همچنین اماکنی مانند رستوران‌ها و صحن نیز جست‌وجو می‌شود.  

منصوری در ادامه گفت: شهرستان‌های پردیس، تهران، شمیرانات و دماوند درگیر سیل بوده‌اند. در بخش رودهن دماوند نیز مناطق روستایی تخریب شده‌اند و به دام، راه و خودروها آسیب وارد شده است که متاسفانه یک نفر نیز فوت شده است. فرماندار دماوند و معاون استانداری عملیات امداد در محل را دنبال می‌کنند.

وی افزود: برای امشب نیز در این ۵ شهرستان بارندگی شدید پیش بینی می‌شود که در فیروزکوه شروع شده و در بقیه نقاط هم ادامه دارد. به لحاظ آماده باش همه دستگاه‌ها در میدان حضور دارند. درخواست ما این است که هواشناسی و صدا و سیما نیز هشدار سیل را به مردم دهند و مسیل‌ها تخلیه شوند. به روستاهای پایین‌دست مسیل نیز آماده‌باش دادیم و به مردم نیز گفتیم که از کنار مسیل‌ها فاصله بگیرند.

منصوری اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها از جمله هلال احمر، اورژانس و شهرداری در محل مستقر هستند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir