خطر فاجعه متروپل در کمین پارک جنگلی ارومیه
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص رانش زمین در منطقه پارک جنگلی این شهر و خطرات آن گفت: در صورت اقدام نکردن فوری، فاجعه‌ای بدتر از متروپل در انتظار منازل قولنامه‌ای که توسط سودجویان دلال با حفاری در دامنه کوهپایه‌های جبهه جنوب شرقی پارک جنگلی ساخته شده است، خواهد بود

خطر رانش زمین در منطقه پارک جنگلی شهر ارومیه

نقی کریمی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در هشتادمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص رانش زمین در منطقه پارک جنگلی و خطرات آن، اظهار کرد: در صورت اقدام نکردن فوری فاجعه‌ای بدتر از متروپل در انتظار منازل قولنامه‌ای که توسط سودجویان با حفاری در دامنه کوهپایه‌های جبهه جنوب شرقی پارک جنگلی ارومیه ساخته شده است، خواهد بود.

او ادامه داد: میلیون‌ها تن خاک لغزشی در بالادست خانه‌های قولنامه‌ای پارک جنگلی ارومیه که در پایین دست این منطقه واقع شده است، قرار دارد و در صورت حرکت، تمام منطقه را به تلی از خاک تبدیل خواهد کرد.خانه‌های قولنامه‌ای واقع در محدوده خطر باید هرچه سریع‌تر با هماهنگی مسئولان و مراجع قضائی تخلیه شود.

کریمی افزود: شهرداری باید با تمام توان فنی و مهندسی و ماشین‌آلات سنگین خود در تثبیت اراضی رانشی پارک جنگلی اقدام کند تا از بروز خطرات احتمالی جانی و مالی جلوگیری شود. هر چه سریع‌تر باید طی عقد قراردادی با مهندس مشاور مربوطه، طرح تثبیت لایه‌های لغزشی تهیه و برای رفع مشکل اقدام شود. اطلاع‌رسانی اولین وظیفه شورای اسلامی شهر و شهرداری به شهروندان ساکن در محدوده خطر است.

او با اشاره به مشکلات شهروندان در حوزه زمین‌های قولنامه‌ای پارک جنگلی و ضرورت برون‌رفت از شرایط موجود، خاطرنشان کرد: هیئتی از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری با سفر به سایر شهرهایی که این مشکل را رفع کرده‌اند تشکیل و اقدامات مشابه در خصوص زمین‌های قولنامه‌ای در ارومیه پیاده‌سازی شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir