درخواست پلیس از مردم درباره سگ‌ های خانگی
سخنگوی فراجا درباره حواشی نگهداری حیوانات خانگی اظهار نظر کرد

صحبت های سخنگوی فراجا درباره نگهداری حیوانات خانگی

سردار حاجیان:

* (با تاکید بر اینکه باید مجازات سگ گردانی افزایش یابد تا بازدارنده باشد،): مردم می توانند مزاحمت سگ همسایه را به پلیس اطلاع دهند.

* (در پاسخ به سوالی مبنی براینکه پلیس در چه صورت با سگ گردانی برخورد می‌کند): در موضوع سگ گردانی آنجایی که موجب رعب و وحشت مردم شود و مردم از این موضوع آسیب ببینند، پلیس به واسطه درخواست‌های مردمی به صحنه ورود کرده و برخورد می‌کند.

* مبنای بسیاری از برخوردهای پلیس با مقوله سگ گردانی درخواست‌های مردمی است؛ مردمی که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند از پلیس تقاضا دارند تا با این موضوع برخورد کند.

* پلیس در معابر عمومی هم با سگ گردانی برخورد می‌کند چرا که عموم مردم حق دارند در معابر با آسایش تردد کنند و وجود سگ‌ها این آسایش را بر هم می‌زند؛ در اینجا پلیس طبق قانون و شرع تذکر می‌دهد.

* عدم ورود سگ‌ها به پارک‌ها را مردم بارها از طریق ۱۱۰ به پلیس اعلام کردند و خواستار برخورد با افرادی که سگ را به داخل پارک می‌آورند، شدند؛ چرا که پارک‌ها محل آسایش افراد هستند و سگ‌ها این آسایش را بر هم می‌زنند.

* لایحه‌هایی در مورد سگ گردانی به مجلس رفته است که باید زودتر در رابطه با آن تصمیم گیری شود و مجازات‌های ترمیمی و بازدارنده جایگزین مجازات‌های فعلی شود.

* مجازات‌های فعلی باعث نمی‌شود افراد تنبیه شوند. قانونگذار باید به معنای واقعی برای این لایحه و مجازات‌های مربوط به سگ گردانی تعیین تکلیف کند. چرا که سگ گردانی باعث رعب و وحشت است.

* (با اشاره به اینکه یکی از دلایل پرتکرار تصادفات رانندگی این بوده که سگ از داخل ماشین بیرون آمده و باعث حواس پرتی راننده شده است): حضور سگ در خودرو جریمه دارد اما رقم این جریمه بسیار پایین است و اصلاً بازدارنده نیست.

* (در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر افراد از حضور سگ در محلی شکایت داشته باشد، پلیس چگونه مداخله می‌کند): پلیس در صحنه حضور پیدا می‌کند و سگ و صاحب سگ را بعد از تشکیل پرونده به کلانتری منتقل می‌کند.

* مردمی که در آپارتمانشان سگ حضور دارد می‌توانند تحت عنوان سلب آسایش اقدام کنند و شکایت خود را نزد پلیس مطرح کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.ir