پیش بینی هواشناسی، 25 مرداد 1401
سازمان هواشناسی از تداوم وزش باد شدید در مناطق شرقی و جنوبی کشور و فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان و دو استان دیگر خبر داد و اعلام کرد: بر اثر بارش باران در سه استان احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

بارش باران و احتمال سیلاب در سه استان


بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز (سه‌شنبه) در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و فردا (چهارشنبه) در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال و غرب هرمزگان و جنوب فارس رگباری باران پیش‌بینی می‌شود که احتمال صاعقه، آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، شکستن درختان کهن‌سال، سقوط اشیاء از ارتفاعات و تاخیر در پروازها بر اثر این سامانه بارشی وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها توصیه کرده است.

براساس گزارش هواشناسی، امروز (سه‌شنبه) در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شرق کرمان، خراسان جنوبی، شرق سمنان، جنوب تهران، ایلام و غرب استان‌های خوزستان و لرستان وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه (فردا) نیز برای شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خوزستان، ایلام و جنوب کرمان  وزش باد شدید موقتی و خیزش و نفوذ گردوخاک پیش‌بینی شده است.

بر اثر وزش باد شدید موقتی طی امروز و فردا در مناطق مورد اشاره احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، سقوط اشیاء از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار وجود دارد که به عدم حضور افراد در فضای باز، به‌ویژه اشخاص آسیب‌پذیر، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه‌کاره و استحکام سازه‌های موقت توصیه شده است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir