پیش بینی هواشناسی، 26 مرداد 1401
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس، خیزش گرد و خاک در نواحی شرقی و مرکز کشور و کاهش کیفیت هوا در غرب خبر داد.

تداوم رگبار و رعد و برق در جنوب کشور/ شرق و مرکز کشور همچنان درگیر گرد و خاک



صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی پنج روز آینده در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز تا جمعه (۲۶ تا ۲۸ مردادماه) در نواحی شمال غرب و شنبه و یکشنبه (۲۹ و ۳۰مردادماه) در بخش‌هایی از ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده مورد انتظار است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنج روز آینده در برخی نواحی نوار شرقی و مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دو روز آینده در مناطق مرزی در جنوب غرب و غرب کشور پدیده غبار موقتی، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد دور از انتظار نیست.

ضیاییان افزود: از امروز تا یکشنبه (۲۶ تا ۲۹ مردادماه) شرق دریای عمان مواج خواهد بود. امروز و روزهای شنبه و یکشنبه تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۷ مردادماه) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ و روز جمعه (۲۸ مردادماه) صاف  و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد ماه) اهواز با دمای ۵۰ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir