جزئیات فعالیت گشت های ویژه در سراسر کشور
رئیس پلیس پایتخت از فعالیت‌های گشت‌های ویژه پلیس برای جلوگیری از جرم‌های خشن و دستگیری مجرمان خبر داد.

آغاز فعالیت گشت‌های ویژه پلیس برای جلوگیری از جرایم خشن


 سردار حسین رحیمی روز یکشنبه در مراسم آغاز فعالیت گشت‌های ویژه انتظامی گفت: بنا به دستور فرماندهی فراجا این طرح در تهران و در سراسر کشور آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح در هفت محور اجرایی و عملیاتی می شود گفت: بعد از یک ماه برنامه ریزی، آموزش، تمرین و کار منسجم با هدف برخورد با مجرمین جرایم خشن، زورگیران و کسانی که در شهر گستاخی می کنند این گشت ها شروع به فعالیت می کند.

رحیمی ادامه داد: این  گشت‌ها در قالب ۲۱۰ واحد در تهران متشکل از همکاران یگان ویژه و یگان امداد در ۲۱۰ مسیر اصلی و بزرگراهی پایتخت تکمیل‌کننده پلیس پیشگیری خواهد بود همچنین ده‌ها گشت و کمک در مسیرهای فرعی نیز فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در مناطق آلوده همچون شوش و مولوی علاوه بر راه اندازی ایستگاه پلیس با بیش از ۳۰۰ پلیس نسبت به جمع آوری معتادان اقدام می‌شود.

رحیمی راه اندازی گشت‌های عملیاتی واکنش سریع پلیس و تیم‌های موتوری از دیگر اقداماتی است که در این طرح اقدام شده و از ظرفیت نگهبانان محله و شرکت‌های انتظام برای مبارزه با سارقان و مجرمان استفاده خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در شهرک‌های اقماری نیز از ظرفیت نگهبانان محله برای ارتقای سطح امنیت شهروندان استفاده می‌شود همچنین مبارزه با موتورسواران قانون گریز از دیگر اقدامات گشت‌های ویژه انتظامی است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir