ادعای تازه درباره یک معضل ناراحت کننده در تهران
معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان پسماند شهرداری تهران از کاهش ۷۰ درصدی زباله گردی در ۱۱ منطقه تهران خبر داد.

شهرداری تهران از کاهش 70 درصدی زباله گردی در 11 منطقه تهران خبر داد


اگر در ساعات مختلف شبانه روز گشتی در شهر تهران بزنید، نابسامانی در جمع آوری پسماند به وضوح به چشمتان می خورد. یکی از دلایل این مهم، شیوه جمع آوری پسماند، توسط زباله گردان است؛ در واقع، برای پیدا کردن پسماند خشک، اطراف سطل ها مملو از زباله های تر می شود. این مهم، یکی از عوامل حضور موجودات موذی اطراف مخازن نیز است.

تصویر شهر، کثیف و پر از آلودگی به نظر می آید و این موضوعی است که اعضای شورای شهر تهران ، نیز بارها به آن اشاره کرده اند. در چنین شرایطی، بهترین راهکار این است که اولا تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان در دستور کار قرار گیرد و شهرداری، همکاری لازم را داشته باشد؛ ثانیا، جمع آوری پسماند، به صورت تماما مکانیزه باشد.

در این راستا، شادی مالکی ، معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان پسماند شهرداری تهران در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه زباله گردی در ۱۱ منطقه تهران کاهش ۷۰ درصدی داشته است، گفت: مناطق ۴، ۸، ۷، ۱۳، ۱۴، ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۵، ۲۲ و ۲۱ شامل این کاهش می شوند.

وی در ادامه افزود: در این راستا پروژه های مدیریت یکپارچه پسماند یا همان mrf، در دستور کار شهرداری است. همچنین توقیف ماشین های غیر مجاز حمل پسماند خشک و پلمپ محل های تفکیک زباله های غیر مجاز از دیگر عوامل کاهش زباله گردی در پایتخت است.

مالکی با اشاره به اینکه نحوه جمع آوری پسماند در شهر تهران سال هاست به یک شکل باقی مانده و تغییری در آن ایجاد نشده است، گفت: نقطه آسیب خدمات شهری، در واقع درصد مخازنی است که در سطح شهر وجود دارد. با توجه به اینکه شهروندان به این مخازن عادت کرده اند امکان حذفشان از سطح شهر وجود ندارد.

او در پایان گفت: مخازن نیاز به نوسازی و تعمیر دارند. تنها ۱۰ درصد از ۵۳ هزار مخزن زباله در تهران اورهال شده اند. در شهرداری تهران بنا بر آن است تا جایی که امکان دارد این مخازن را نوسازی و بهسازی کند. همچنین از آنجایی که شهروندان در تمام ساعات روز، زباله ها را در مخازن قرار می دهند، نیاز به افزایش خدمات بیشتری داریم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: rokna.net