پیش بینی هواشناسی، 28 شهریور 1401
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار در جنوب و غرب کشورو خیزش گرد و خاک در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد.

رگبار در جنوب و غرب کشور/خیزش گرد و خاک در سه استان


صادق ضیاییان اظهار کرد: در سه روز آینده در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب در شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب و غرب کرمان وقوع رگبار ورعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهارکرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۳۰ و ۳۱ شهریورماه) در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و زاگرس مرکزی و جمعه (اول مهرماه) در برخی نقاط شمال غرب این شرایط پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: تا روز چهارشنبه شرایط برای وقوع گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان مهیا خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۹ شهریور ‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد، به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌پس فردا ( ۳۰ شهریورماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۳  و حداکثر دمای ۳۳  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۹  و ۸  درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir