پیش بینی هواشناسی، 16 مهر 1401
آخرین داده‌های سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در ۶ استان حکایت دارد.

بارش باران در ۶استان از امروز


 آخرین پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از وضعیت جوی کشور نشان می‌دهد که امروز (۱۶ مهرماه) در برخی نقاط گیلان، غرب مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و یکشنبه(۱۷ مهرماه) در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش پراکنده باران گاهی همراه با وزش باد و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه(۱۸ مهرماه) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود. از بعدازظهر سه‌شنبه (۱۹ مهرماه) با توجه به جریان‌های شمالی روی دریای خزر، در استان‌های ساحلی بارش پراکنده باران همراه با وزش باد و احتمال رعدوبرق رخ می‌دهد.

چهارشنبه (۲۰ مهرماه) بر شدت بارش در سواحل دریای خزر افزوده شده است و گستره آن مناطقی از خراسان شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی را نیز فرا می‌گیرد.

دمای هوا از امروز تا دوشنبه (۱۶ تا ۱۸ مهرماه) در سواحل دریای خزر بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد و اردبیل بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد همچنین سه شنبه و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ مهرماه) دمای سواحل دریای خزر و اردبیل بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

امروز در نوار شرقی کشور، به‌ویژه منطقه زابل همچنین جنوب و شرق سمنان و یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب و غرب کشور، در بعضی ساعات، وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
 
طی روزهای یکشنبه و دوشنبه تشکیل توده گرد و خاک روی عراق و انتقال آن به نوار غربی کشور دور از انتظار نیست. تنگه هرمز و شرق خلیج فارس تا بعداز ظهر امروز مواج است. دریای خزر نیز سه شنبه و چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا (۱۷ مهرماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۱۸مهرماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای  ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا ( ۱۶ و ۱۷ مهرماه) اهواز با دمای ۴۲ و۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.





گردآوری: گرروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir