فعالیت 24 ساعته گرمخانه ها در روزهای سرد تهران
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از فعالیت ۲۴ ساعته گرمخانه های شهرداری تهران در روزهای سرد پایتخت خبر داد.

استقرار اتوبوس درمیادین اصلی تهران برای معتادان


احمد احمدی صدر در حاشیه بازدید شبانه از گرمخانه های سیار تهران در مورد اقدامات این سازمان در شب های سرد و برفی پایتخت با تاکید بر اینکه خدمات شهرداری تهران فقط به معتادان نیست، بلکه افراد بی خانمان، کارگران و افراد بی سرپناه و در راه مانده نیز از این خدمات بهره می برند، افزود: همزمان با کاهش دمای تهران در فصل پاییز، اقدامات این سازمان نیز برای ارائه خدمات بهتر به افراد بی خانمان آغاز شد، بگونه ای که نسبت به سال قبل تعداد خودروهای گشت را به بیش از دو برابر رساندیم و نسبت به سال گذشته که تنها ۱۵ دستگاه خودروی گشت فعال بودند، امسال  به ۴۰ خودروی گشت‌زنی رسیده است.

وی با بیان اینکه گرمخانه های شهرداری تهران به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات دهی رایگان به افراد بی خانمان هستند، ادامه داد: از آن جایی که معتادان متجاهر در این مدت جمع آوری و در ۹ مرکز یاورشهر اسکان داده شده اند، حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد به ظرفیت گرمخانه ها اضافه شده است، چراکه دیگر معتادان متجاهر به گرمخانه ها نمی آیند و در مراکز ماده ۱۶ پذیرش می شوند.

احمدی صدر اظهار کرد: مجموعا گرمخانه‌های شهرداری تهران، توان پذیرش شبانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر از افراد بی خانمان و در راه مانده را دارند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در میادین اصلی شهر که تجمع معتادان در آن زیاد است، اقدام به استقرار گرمخانه های سیار کرده ایم، افزود: از آنجایی که برخی معتادان مایل به حضور در گرمخانه ها نیستند، سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی نسبت به استقرار چند دستگاه اتوبوس در میادین اقدام کرده تا این معتادها به جای گرمخانه در این اتوبوسها مستقر شوند. بخاری این اتوبوسها روشن است و به افرادی که به داخل اتوبوس پناه می آورند، پتو و یک وعده غذا داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه این گرمخانه های سیار، اتوبوس هایی هستند که در خطوط اتوبوسرانی شهر تهران فعال نبوده و اساسا امکان تردد در خطوط را نیز ندارند، در پاسخ به این سوال که چرا برخی معتادان به گرمخانه نمی آیند؟ افزود: برخی معتادان مایل هستند که در نزدیکی پاتوق خود بمانند و از آنجایی که در هنگام پذیرش معتادان در گرمخانه، به آنها اجازه داده نمی‌شود که وسایل خود را ببرند، پس برخی معتادان ترجیح می دهند حتی به قیمت تحمل هوای سرد به گرمخانه نیایند که ما گرمخانه سیار را برای آنها فراهم کرده‌ایم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.ir